ارسلان ينفي نقله أية رسالة من جنبلاط الى الأسد

Read this story in English W460

نفى رئيس الحزب الديمقراطي اللبناني النائب طلال ارسلان " نقله أية رسالة من رئيس "جبهة النضال الوطني" النائب جنبلاط إلى الرئيس السوري بشار الأسد أو العكس"، مؤكداً أن "لقاءاته مع الأسد دورية وتندرج في إطار العلاقة السياسية والشخصية".

وأشارت الوكالة، الإثنين الى أن "أرسلان نفى نقله أية رسالة من جنبلاط إلى الأسد أو العكس"، مبدياً "استغرابه لابتداع خبر لا يمت إلى الحقيقة بصلة".

ولفت في بيان الى أن "لقاءاته مع الأسد دورية وتندرج في إطار العلاقة السياسية والشخصية المميزة التي يفرضها الحلف السياسي في مواجهة التحديات الدولية والإقليمية التي تتعرض لها".

وكانت افادت تقارير صحافية، الإثنين، أن "جنبلاط بعث برسالة إلى الأسد ، عن طريق الوزير السابق طلال ارسلان وهي من شقين".

وبحسب هذه التقارير، الشق الأول يتعلق "بإعادة النظر في العلاقات بين الحزب التقدمي الاشتراكي والنظامِ السوري، فيما يتضمن الشق الثاني طلبا بإعادة ضابطين درزيين كانا إنشقا إلى السلك العسكري".

وكان جنبلاط قد لفت في موقفه الأسبوعي لصحيفة "الأنباء" الصادرة عن الحزب الإثنين الفائت الى أنه"عندما يتأمل المرء أين أصبح الجيش العربي السوري الذي سجّل بطولات في حرب تشرين ووصل إلى مشارف بحيرة طبريّا وإحتل رادارات جبل الشيخ وقاتل في سعسع وسواها وقام بأسر جنود إسرائيليين، تراه اليوم يأتمر بشخصٍ يعاني من إنفصامٍ في الشخصيّة".

ورأى أن الرئيس السوري بشار الأسد "يُصّر منذ اللحظة الأولى أنه يُقاتل الارهابيين بدل تلبية المطالب المشروعة للشعب السوري في الحرية والكرامة والتحرّر من النظام المخابراتي فأصر على الاستفحال في الحل الأمني".

أضاف "ها هي بعض أبواق النظام بدأت تبشرّنا بأنه سيترشح للانتخابات الرئاسيّة في العام المقبل فوق أشلاء الشعب السوري وعلى أنقاض المدن والقرى المدمرة وعلى حساب الملايين من المهجرين داخل وخارج سوريا ومئات الآلاف من المعتقلين والمفقودين".

التعليقات 8
Thumb eli-g 14:33 ,2013 تشرين الثاني 04

In his book from Beirut to Jerusalem T Friedman wrote that what politicians tell him in private is not important, its what they say in public that matters. In Lebanon and the middle east its the opposite. What they say in public does not matter, its what they say in private that matter the most. Whatever these politicians say I take it with grain of salt.

Thumb condor 14:39 ,2013 تشرين الثاني 04

Guys: Jumblat has decided to join March8 again. He will announce it soon.

Thumb condor 15:04 ,2013 تشرين الثاني 04

you have my respect.

Missing peace 16:15 ,2013 تشرين الثاني 04

"Arslan described his meeting with Assad as a “periodic meeting.”

He pointed out that the talks come in light of the personal and political ties."

good to see that M8ers still go to damascus to get their orders while they criticize M14 for having done the same before! they still take orders while M14 has stopped that is the difference and they call for a a soveriegn state!!LOL

double standards as usual !

Thumb condor 16:17 ,2013 تشرين الثاني 04

He is not the only one who visited Damascus recently. More names will come out this week....

Thumb arzak-ya-libnan 17:32 ,2013 تشرين الثاني 04

Considering m14 is about half the population. What exactly do you mean alone?

Thumb arzak-ya-libnan 18:56 ,2013 تشرين الثاني 04

Ahhh I get it now. Well if the KSA and GCC are with them. How are they alone? And if Iran and the USA ally will the "great satan" title shift to the KSA gradually? Or is it a transitional thing? Lol.

Thumb arzak-ya-libnan 20:04 ,2013 تشرين الثاني 04

USA will shift to Iran when the oil wells of KSA are dry. And Iran already tried to go through their revolution which was put down in cold blood by the hard liners. And the same will happen in the KSA if they revolt like you say. Iran is far from stable. The majority if Iranians do not want the theocratic rule of the ayatollahs. And they will rise again.