"الداخلية" مستهدفة .... وارتباط بين "دوروي-نابوليون-فنيدق"

Read this story in English W460

بيّنت التحقيقات مع عدد من الموقوفين لدى القوى الامنية ارتباط الخلايا الارهابية التي تم ضبطها في الآونة الأخيرة بعضها ببعض، وان وزارة الدخلية كانت على لائحة اهداف العمليات الارهابية.

فقد نقلت صحيفة "الأخبار"، الاربعاء عن مصادر أمنية قولها ان التحقيقات مع الخلايا الارهابية كشفت ان وزارة الداخلية في منطقة الحمرا كانت في مرمى الارهابيين، فضلاً عن مبنيي المديرية العامة للأمن العام والمديرية العامة للأمن الداخلي، ومراكز للجيش ومطعم الساحة.

الا انها لفتت الى ان وزير الداخلية نهاد المشنوق "لا يزال يشكّك في هذه المعطيات" وهو يقول تبعاً للصحيفة انه "لا يمكن التعويل على إفادات أولية، بل يجب إجراء تقاطع للتحقيقات المختلفة وجمع أكبر قدر ممكن من الأدلة قبل الخروج بخلاصات نهائية".

ووقع انفجار في فندق "دوروي" في منطقة الروشة في 25 حزيران، حيث فجّر أحد الانتحاريين نفسه خلال مداهمة عناصر من الامن العام غرفة ينزل بها مع انتحاري آخر اصيب في الانفجار وتم توقيفه، فضلاً عن اصابة ثلاثة عناصر من الامن العام.

وتبنت مجموعة تطلق على نفسها اسم "لواء احرار السنة" على "تويتر" التفجير في حين أظهرت التحقيقات ان الانتحاريين يحملان الجنسية السعودية في حين يجري تعقّب لبناني قام بمساعدتهما وتزويدهما بالمعدات.

وفي 20 حزيران، شهدت منطقة الحمرا يوما امنيا كبيرا بفعل مداهمات في عدد من الفنادق أسفرت عن توقيف عشرات المشتبه بهم بالتحضير لعمليات "إرهابية". وفي فندق "نابليون" تحديدا استجوبت كل من شعبة المعلومات والأمن العام مئة وشخصين ، الى أن انتهى الامر بتوقيف شخص من جزر القمر يحمل الجنسية الفرنسية اعترف بتخطيطه بالقيام بعمل ارهابي.

من جهة أخرى نقلت صحيفة "السفير"، الاربعاء عن مصادر أمنية واسعة الإطلاع أن "التحقيقات المستمرة أظهرت وجود علاقة بين موقوف فندق "نابوليون"، وخلية "دوروي"، ومجموعة فنيدق في عكار".

وأفادت المصادر أن "هذه الشبكات الثلاث تشكل حلقة إرهابية واحدة، وأن التحقيقات متواصلة لتحديد كل أشكال الترابط بينها".

يُذكر انه في أواخر شهر حزيران الفائت، اوقف الجيش مطلوبين اثنين من بلدة فنيدق في عكار، كشفا خلال التحقيقات عن وجود عبوات جاهزة للتفجير واسلحة وذخائر مخبأة في قطعة أرض في المنطقة وفي مغارة، ما دفع بقوة من الجيش الى دهم المكانين وضبط المعدات.

ج.ش.

ر.أ.ز.

التعليقات 9
Missing 7alesh 08:48 ,2014 تموز 02

we want it a progressive country, modern, democratic, with functional institutions and transparent judicial system. we want it economic oriented and we want to bring back the good old days when we were the east's school and university. This is how we balance between the people's prosperity and the stance against Israel.
They want it a Persian Syrian tool that breaths war without any other consideration.
we just can't live together. Your definition of Lebanon is not like ours. Go die in Syria Go.

Missing 7alesh 10:56 ,2014 تموز 02

your leader is a Sheikh,he fights under the concept of Jihad, your perished are Martyrs, and their aim is Heaven. Suicide bombing is allowed in your philosophy to fight your enemies, and you are called the Party of God.
tell me, how can you not be called radicals ?
lol

Thumb lebpatriot2223 11:56 ,2014 تموز 02

You are an idiot

Missing karim.. 13:03 ,2014 تموز 02

Seal the borders and impose maximum visa restrictions on GCC terrorist nationals.

Thumb eagledawn 15:27 ,2014 تموز 02

ok idiot

Thumb beiruti 16:01 ,2014 تموز 02

Sure they are connected and all part of a Hezbollah scheme. The common element is Hezbollah.

Thumb doubledigits 00:36 ,2014 تموز 03

problem is that in lebanon, every group is always competing on who's more patriotic than who. we cannot ignore the fact that without Hizbollah or Hezeb el Kawmeh today lebanon would be an annexed state of Israel (the promise land) it is important to KNOW your/your enemy's history before jumping into conclusion. Hezbollah never declared a muslim state, never terrorised civilians or went on killing sprees like Al Qaeda or ISIS or whatever. Whoever he might be allied with internationally, that doesn't matter now especially because other groups are also depending on support from other international counterparts, so equal!! all playing a nice chess game...

Thumb doubledigits 00:39 ,2014 تموز 03

our army unfortunately is not well equipped to fend for the country...so what's the solution here? I will give you one, TRUST each other for once, and be one hand, stop judging each other because your politicians tell you so... your enemy is one common enemy Israel and ISIS, PERIOD

Default-user-icon Johnb687 (ضيف) 12:06 ,2014 أيلول 13

I loved your post.Much thanks again. fgkageggagce