كبارة عن توقيفات طرابلس: إضطهاد السنّة سينتج ردات فعل غير محسوبة النتائج

Read this story in English W460

رفض "اللقاء الوطني الإسلامي" في طرابلس التوقيف "العشوائي" لأبناء المدينة، معلنا أن اضطهاد "الطائفة السنية" سينتج ردات فعل "غير محسوبة النتائج".

وقال النائب محمد كبارة بعد اجتماع للقاء في دارته بطرابلس الخميس "نرفض التوقيفات العشوائية التي تطال أبناء طرابلس"، مؤكدا ان المجتمعين يحملون مدعي عام التمييز والقضاة "المسؤولية الكاملة عن كل من يتم تسليمه من الطائفة السنية".

وشدد على أن "استمرار الاضطهاد الامني للطائفة السنية سيؤدي الى ردات فعل غير محسوبة النتائج"، مستنكرا الحملات التي يتعرض لها عميد حمود.

وعميد حمود هو أحد الذين كانوا يمولون قادة التبانة بالسلاح عند اندلاع المعارك ويوصف بأنه مقرب من تيار "المستقبل". لكن بعد توقيف هؤلاء اتهموه من قلب سجن رومية بالإنقلاب عليهم وسحب يديه منهم.

وكانت قد أعلنت كتلة "المستقبل" الثلاثاء أن الكثير من التوقيفات التي حصلت في طرابلس "مبنية على تحقيقات جرت تحت التعذيب او تحت الضغط الجسدي والنفسي لتفضي بتوجيه تهم بتأليف عصابات مسلحة او تهم الارهاب لشباب كان جلّ عملهم حمل السلاح".

وطالبت الكتلة حينها بـ"حصر التوقيفات في سجن الريحانية بالعسكريين المتهمين وكما هو منصوص عنه في القانون وباعتباره غير مؤهل ادارياً للتعامل مع المدنيين".

وهنا دعا كبارة الى "للتعاطي مع الموقوفين وفق القانون والأخذ في الاعتبار دفاع المواطنين عن منازلهم وبيوتهم"، مشددا على ضرورة "نقل جميع المساجين من سجن الريحانية العسكري الذي لا يمت للانسانية بصلة".

وأعلن ان "المجتمعين متمسكون بالخطة الأمنية التي أوقفت النار ونرفض الانحرافات التي طرأت عليها من توقيفات عشوائية".

وطالب الاهالي "بعدم الانجرار الى قطع الطرق والمستديرات التي لا تخدم الا اعداء طرابلس".

م.س.

التعليقات 9
Thumb ice-man 16:59 ,2014 تموز 10

psychological and mental pressure? torture by the army intelligence? False confessions? This cannot be..... I refuse to believe it.

Missing theobserver 17:30 ,2014 تموز 10

Yea 'Arbitrary Arrests' ! like the arbitrary arrest of Al Quaida member Chadi Al Mawlawi, or the arbitrary arrest of the guys who hurled grenades in opened coffee shops during Ramadan ...

Default-user-icon Hanoun (ضيف) 18:44 ,2014 تموز 10

Mr machnouq said that the control of da3ech of parts of irak made their affiliates breathe in Lebanon
your absolutely right , voila the stooge of the funder of da3ech raising his voice

Default-user-icon Khulfan Bin Mazkhan (ضيف) 20:25 ,2014 تموز 10

Oppression of Sannis will definitely stop as soon as they clean themselves of the sanni stench and try hard to stop their inherent lunacy with some drastic measures even though this last one is almost impossible to achieve.

Default-user-icon Koullama Takallamou (ضيف) 10:34 ,2014 تموز 11

Sannis, stop wining and start blowing yourselves up among yourselves. It only saves time and maximizes the benefits.

Missing ransar 11:07 ,2014 تموز 11

I can't understand why this Rat Kabbara is still not in jail. He should grow his beard and shave his mustache for him to be an original salafist. He's just missing the looks

Missing ransar 18:36 ,2014 تموز 11

u should also change your name to Rat rather than jerry ;)

Default-user-icon Anonk (ضيف) 11:37 ,2014 تموز 11

"unexpected consequences" that sounds like a threat

Default-user-icon Hakan (ضيف) 16:51 ,2014 تموز 11

why should leave our land, why can't you leave to the million other christian countries in the world? In case you were shiite, you could also go live in Iran.