عسيري عن انتحاريي "دوروي": الثويني دفع بالسعودي والشنيفي "بصحة جيدة"

Read this story in English W460

أعلن السفير السعودي في لبنان علي عواض عسيري انه جرى تسليم جثة انتحاري فندق "دوروي" في الروشة، الى عائلته، في حين ان الانتحاري "الحي" في صحة جيدة.

وفي حديث الى صحيفة "عكاظ" السعودية، الاحد، أكد عسيري انه "تم تسليم جثة علي إبراهيم الثويني إلى أهله عبر إمارة منطقة القصيم، حيث جرى دفنه أمس الأول الجمعة".

ولفت الى ان الانتحاري الثاني عبدالرحمن الشنيفي، "بصحة جيدة وأن السفارة تتابع حالته الصحية وإجراءات محاكمته".

ووقع انفجار في فندق "دوروي" في منطقة الروشة في 25 حزيران، حيث فجّر أحد الانتحاريين (الثويني) نفسه خلال مداهمة عناصر من الامن العام غرفة ينزل بها مع انتحاري آخر (الشنيفي) اصيب في الانفجار وتم توقيفه، فضلاً عن اصابة ثلاثة عناصر من الامن العام.

وتبنت مجموعة تطلق على نفسها اسم "لواء احرار السنة" على "تويتر" تفجير الاربعاء.

و"لواء احرار السنة" مجموعة غير معروفة الا من خلال هذا الحساب على "تويتر". ظهر للمرة الاولى في نهاية العام 2013، وتبنى عمليات اطلاق صواريخ من داخل الاراضي السورية على مناطق محسوبة شعبيا على حزب الله، وعمليات تفجير ضد مواقع للحزب ومناطق شيعية.

ج.ش.

التعليقات 8
Thumb kanaandian 11:48 ,2014 تموز 13

saudi arabia probably crowned that savage beast before burying him and gave his family a million US dollars for his courageous act of terrorism. that's what they do.

Missing ArabDemocrat.com 22:43 ,2014 تموز 13

Lies Lies and more Lies. I challenge you kanandian to substantiate your claim.

Missing marhaba 13:28 ,2014 تموز 13

I bet it was a state funeral.

Missing ArabDemocrat.com 22:42 ,2014 تموز 13

marhaba - I bet you know nothing.

Thumb jcamerican 14:15 ,2014 تموز 13

The accomplice is in good health !!! Good news then.

Missing .karim. 22:37 ,2014 تموز 13

Half of our politicians are bought by Saudi Arabia, it's not happening.

Missing ArabDemocrat.com 22:46 ,2014 تموز 13

Haha! Southern, I suspect that you have never read a law or if you read one would have understood it. Please pick one country and show me the article which support your claim!!! Show me where the glorification of terrorism is??? Or lying is now a matter of the course.

Thumb cash.puppet 14:41 ,2014 تموز 14

Yes yes, no such thing as a Zionist Wahhabi conspiracy which has started every war since ever, but Iranian/Hezbo/Azerbaijani/Shia(evil!!!) conspiracies abound to the mindless drones. L.O.L.