"داعش" يعلن اعدام الرهينة البريطاني ديفيد هينز... وكاميرون: انها جريمة دنيئة وسنلاحق المرتكبين

Read this story in English W460

بث تنظيم الدولة الاسلامية المتطرف السبت شريط فيديو على الانترنت يظهر فيه احد عناصره وهو يقطع رأس عامل الاغاثة البريطاني ديفيد هينز، مبررا اعدام الرهينة بانه رد على قرار لندن الانضمام الى "التحالف الشيطاني" الذي تقوده واشنطن ضده.

وشريط الفيديو الذي حمل عنوان "رسالة الى حلفاء امريكا" وبثه ايضا مركز سايت المتخصص في رصد المواقع الالكترونية الاسلامية المتشددة، يظهر هينز (44 عاما) جاثيا على ركبتيه ومرتديا بزة برتقالية وخلفه يقف مسلح ملثم يحمل بيسراه سكينا ينحر به في نهاية التسجيل الرهينة البريطاني، في تكرار لسيناريو الشريطين اللذين سبقاه وصور فيهما التنظيم اعدام صحافيين اميركيين اثنين.

وفي حال ثبتت صحة هذا الشريط، يكون هذا ثالث اعدام من نوعه لرهينة غربي ينفذه تنظيم الدولة الاسلامية في غضون شهر، في مسلسل بدأه بذبح الصحافي الاميركي جيمس فولي واتبعه بذبح مواطنه الصحافي ستيفن سوتلوف.

ويبدأ الشريط ومدته دقيقتان و27 ثانية بمقتطف من تصريح لرئيس الوزراء البريطاني ديفيد كاميرون وهو يعلن فيه عزم حكومته على مساعدة الحكومة العراقية وقوات البشمركة الكردية لقتال التنظيم المتطرف.

بعدها يظهر في الشريط الرهينة وخلفه المسلح الملثم الذي يوجه رسالة الى كاميرون بالانكليزية وبلكنة بريطانية ويبدو انه نفس الرجل الذي ذبح كلا من فولي وسوتلوف في السابق.

وفي رسالته لكاميرون يقول الملثم ان "هذا المواطن البريطاني سيدفع ثمن وعدك يا كاميرون بتسليح البشمركة ضد الدولة الاسلامية".

ويضيف ان "تحالفكم الشيطاني مع امريكا التي لا تزال تقصف المسلمين في العراق ومن آخر تلك الاعتداءات قصف سد حديثة الذي سيكون السبب في تعجيل تدميركم وقيامك يا كاميرون بدور العبد الذليل المطيع سيستدرجك وقومك الى حرب دموية وخاسرة اخرى".

وفي الشريط نفسه يظهر رهينة بريطاني آخر هدد "الدولة الاسلامية" بذبحه اذا اصر كاميرون على قتال التننظيم المتطرف.

وهينز اسكتلندي خطف في سوريا في آذار 2013. وكان التنظيم هدد باعدامه بحسب شريط الفيديو الذي بثه في وقت سابق من هذا الشهر واظهر فيه قطع راس سوتلوف.

وكان هينز يعمل في الحقل الانساني منذ 1999 في مناطق تنوعت بين البلقان وافريقيا والشرق الاوسط. ولدى خطفه كان يؤدي اول مهمة له لحساب منظمة "اكتد" الخيرية الفرنسية كمسؤول لوجستي في مخيم للاجئين السوريين قرب الحدود التركية.

وبث شريط اعدام هينز في نفس اليوم الذي وجهت فيه عائلته نداء لخاطفيه ناشدتهم فيه الافراج عنه.

وقالت اسرة هينز في بيان نشرته الخارجية البريطانية الجمعة ان الخاطفين لم يردوا على اي من المحاولات التي قامت بها للاتصال بهم. وكتبت العائلة "نحن اسرة ديفيد هينز. بعثنا اليكم برسائل لم نتلق اي رد عليها. نطلب ممن يحتجزون ديفيد التواصل معنا".

لاحقا، دان رئيس الوزراء البريطاني ديفيد كاميرون اعدام هينز، واصفا ذبح الرهينة ب"الجريمة الدنيئة" ومتوعدا ب"ملاحقة" مرتكبيها.

وقال كاميرون في بيان "هذه جريمة قتل دنيئة ومروعة ارتكبت بحق عامل اغاثة بريء. هذا فعل شرير محض"، مضيفا "سنفعل كل ما بوسعنا لملاحقة هؤلاء القتلة وضمان مثولهم امام العدالة مهما تطلب الامر من وقت".

وفي تغريدة على حسابه على موقع تويتر قال رئيس الوزراء البريطاني ان "قلبي مع عائلة ديفيد هينز التي برهنت عن قوة وشجاعة استثنائيتين في هذه المحنة".

وسيرأس كاميرون الاحد اجتماعا لخلية الازمة الحكومية كوبرا للبحث في هذا التطور.

وبشأن مدى صحة هذا الشريط قالت الخارجية البريطانية "نحن نعمل باسرع ما يمكننا لمحاولة التحقق" من صحته.

وشريط الفيديو الذي حمل عنوان "رسالة الى حلفاء امريكا" وبثه ايضا مركز سايت المتخصص في رصد المواقع الالكترونية الاسلامية المتشددة، يظهر هينز (44 عاما) جاثيا على ركبتيه ومرتديا بزة برتقالية وخلفه يقف مسلح ملثم يحمل بيسراه سكينا ينحر به في نهاية التسجيل الرهينة البريطاني، في تكرار لسيناريو الشريطين اللذين سبقاه وصور فيهما التنظيم اعدام صحافيين اميركيين اثنين.

وفي حال ثبتت صحة هذا الشريط، يكون هذا ثالث اعدام من نوعه لرهينة غربي ينفذه تنظيم الدولة الاسلامية في غضون شهر، في مسلسل بدأه بذبح الصحافي الاميركي جيمس فولي واتبعه بذبح مواطنه الصحافي ستيفن سوتلوف.

التعليقات 19
Missing .karim-- 12:25 ,2014 أيلول 14

RIP David. Death to the ISIS jihadist terrorists and their sponsors.

Thumb Bandoul 13:34 ,2014 أيلول 14

Rest in peace 241 Marines bombed to smithereens while they slept in their bunker by your beloved Iranian mercenary terrorist group.

Thumb Bandoul 13:37 ,2014 أيلول 14

...Rest in peace any person mascaraed be any subhuman be it Shia or Sunni terrorists. You are one and the same; the disciples of the devil, no and ifs or buts about it.

Thumb Bandoul 13:38 ,2014 أيلول 14

*massacred

Missing .karim-- 12:26 ,2014 أيلول 14

A coalition consisting of Saudi Arabia and Qatar, the 2 countries that are arming and funding ISIS, lol.

Thumb Bandoul 13:31 ,2014 أيلول 14

3and jadd? Shou hal 7akeh? Ya 3ammeh where would we be without your insightful information? Totally lost I think. Yet which country is recognized as a global sponsor of terror and the chief financier of your Party of Iranian mercenary terrorists? Oh no! Could it be your beloved Iran? May you live underground like your master and speak Farsi soon.

Thumb Bandoul 13:14 ,2014 أيلول 14

What's the matter? Did our "brezident" deny your visa to the US? At least we have a president and our country is not oppressed by an Iranian Mercenary Terrorist group like 3rd world swamp that spawned you, but then again that's how you low information lowlifes like it. Right on, keep web jacking this portal like the looser you are. Shoot any M14 in the head or gas any Palestinian camp today?

Default-user-icon Rolfen (ضيف) 13:19 ,2014 أيلول 14

These guys really want to die.

Default-user-icon ta3alou (ضيف) 13:23 ,2014 أيلول 14

ISIL reviving a Zarkawi tradition. Remember Zarkawi the al Qaeda terrorist mastermind sent to Iraq from Iran to fight the invading crusaders and enthusiastically supplied with a never ending stream of jihadi terrorists from all over the world by one Bashar al Assad.

Thumb .Mehdi 14:40 ,2014 أيلول 14

Fathallah barracks liberation February 25th 1987 or when filthy terrorists received what they deserved and went to hell were they formed the welcoming committee to welcome their friends Abbas al-Musawi, Imad Mughniyeh, Hassan Lakkis and co.

Missing rami 16:31 ,2014 أيلول 14

There are other countries than the one you have named there, and spare tiny Lebanon please, walla is it just for adding one your list :))and btw where did you read that Egypt was out? The're not.

Missing helicopter 16:46 ,2014 أيلول 14

Please watch this video and maybe we can all benefit from it. It is a collection of videos (Documentary), when the first ends the second starts by itself until all are played.

Missing helicopter 16:46 ,2014 أيلول 14

http://www.youtube.com/watch?list=PL23F0482EFD644053&v=V4HC6Fss8PM

oops, forgot to attach the link

Thumb Tony.Farris 16:52 ,2014 أيلول 14

@Southern you either bipolar, or really stupid, ISIS was created by the USA?
I'd suggest a battle of wits but I refuse to fight an unarmed opponent.

Thumb Tony.Farris 16:54 ,2014 أيلول 14

The UK already armed the Kurds, I am sure that's considered part if the coalition, or that doesn't count?

Thumb Mystic 17:00 ,2014 أيلول 14

American pretext to bomb and remove the Syrian government. ISIS are an American tool, used to destabilize sovereign countries. Just like they did with Taliban in the 80's.

Thumb Tony.Farris 19:14 ,2014 أيلول 14

Amrika going to step on your ASSad, start counting his end

Thumb cash.puppet 00:45 ,2014 أيلول 15

Ft just like they are still in denial about 9/11 and iraq and all that. See a pattern? Wake up you idiot at this point its embarrassing

Default-user-icon geren (ضيف) 05:28 ,2014 أيلول 15

look at al qaeda in 2000; it was only in afghanistan.. constrained to a.. oh really?
get your facts straight boy
examples of al-qaeda attacks before america's 'war on terror', outside afghan territory
-1992 Gold Mohur hotel Aden Movenpick Hotel Bombings
-Bosnian War 1992-1995.
-August 7 1998 United States embassy bombings Dar el Salaam and Nairobi.
-October 2000 USS Cole
-September 11 2001