الجيش السوري يستعيد السيطرة على حي من الفصائل المعارضة في حلب

Read this story in English W460

استعاد الجيش السوري الثلاثاء احد الاحياء الخاضعة لسيطرة الفصائل المقاتلة في مدينة حلب في شمال سوريا منذ العام 2012، وفق ما افاد مصدر عسكري لوكالة فرانس برس.

وقال المصدر "استعاد الجيش بالكامل السيطرة على حي الفرافرة الواقع شمال غرب قلعة حلب بعد القضاء على اعداد من الارهابيين" لافتا الى ان الجيش "يعمل على تفكيك الالغام التي زرعها الارهابيون".

وكانت الفصائل قد سيطرت على الحي في صيف 2012 اثر شنها هجوما كبيرا على المدينة في تموز العام 2012، انتهى بسيطرتها على الاحياء الشرقية.

واوضح المصدر ان استعادة السيطرة على الحي "تاتي استكمالا للعملية العسكرية التي تم الاعلان عنها (الخميس) والمتضمنة جانب استطلاعي وجوي ومدفعي بري".

ويعد هذا التقدم الاول للجيش داخل مدينة حلب منذ بدء الهجوم الخميس.

وتتعرض الاحياء الشرقية في مدينة حلب لغارات جوية عنيفة يشنها الطيران السوري والروسي منذ اعلان الجيش السوري الخميس بدء هجوم على هذه الاحياء التي يحاصرها منذ شهرين تقريبا، بهدف استعادة السيطرة عليها. 

وتنقسم مدينة حلب التي كانت العاصمة الاقتصادية للبلاد الى احياء شرقية تسيطر عليها الفصائل المقاتلة واحياء غربية تخضع لسيطرة النظام.

التعليقات 7
Thumb shab 18:23 ,2016 أيلول 27

What episode is this?

Missing humble 18:35 ,2016 أيلول 27

They want it as part of Alawistan. Homs also.

Thumb Southern...... 18:47 ,2016 أيلول 27

you right! much better than to be part of IS or greater Israel.

Thumb oompa-loompas 20:03 ,2016 أيلول 27

Is this a weekly thing now, retaking Aleppo? Hassan was sure it was already done months ago.

Thumb .mowaten. 20:32 ,2016 أيلول 27

take your meds, you're losing it, again.

Thumb .mowaten. 20:31 ,2016 أيلول 27

lol at your empty threats. your scumbag terrorist friends would have done it long ago if they could
they're done in aleppo, i told you so a few weeks ago, and told you their desperate attempt to breach the siege would not save them. the desperate attempt by kerry didnt save them either, this is why they are fuming in rage and throwing all sorts of "war crimes" accusations at russia. whille we laugh.

Thumb oompa-loompas 21:45 ,2016 أيلول 27

Hahaha how drole how drole and so very original! You must be one of those mystical "highly educated" ones often mentioned seldom seen, you know the ones who, we are told, were able to go as far as 5th grade and actuary complete it without cheating. Now do me a favor oh learned one, go jump up and down smash yourself about the head with a stick like you want to do, who knows it might break open and candy falls out.