"مناورة" لحزب الله في سوريا لاختراق جدران اسمنتية تبنيها اسرائيل

Read this story in English W460

أنهى حزب الله الاسبوع الفائت مناورة في سوريا لاختراق مجسمات جدران اسمنتية مماثلة لما تبنيه اسرائيل على الحدود مع جنوب لبنان.

وكشفت أوساط في حديث لصحيفة "الديار" عن "حديث جانبي ‏جرى بين سفيرين معتمدين في بيروت على هامش مناسبة اجتماعية، حيث اكد ‏الدبلوماسي الغربي لنظيره العربي ان لدى سفاراته معلومات استخباراتية، مؤكدة بان ‏حزب الله انهى الاسبوع الماضي مناورة في المنطقة الوسطى في سوريا استخدم ‏فيها معدات خاصة لاختراق مجسمات جدران اسمنتية مماثلة لما تبنيه اسرائيل على ‏الحدود مع جنوب لبنان".

وجرى التركيز فيها بحسب الاوساط، على "كيفية خرق المجسات الالكترونية، ‏وكاميرات المراقبة، والمواءمة بين التقدم البري واستخدام طائرات من دون طيار، ‏وغيرها من التدريبات لخرق الاجراءات الاسرائيلية المقامة على طول الحدود، وهذا ‏يشكل مصدر قلق لدى دوائر القرار في بلاده..وقد اكتفى السفير الاخر "بهز رأسه".

وفي هذا السياق، رفضت مصادر حزب الله التعليق على هذه المعطيات لا سلبا ولا ‏ايجابا، واعتبرت انها غير معنية لا بالتأكيد ولا بالنفي، لكن الملف في تعليق تلك ‏الاوساط تأكيدها ان الاجراءات الاسرائيلية على الحدود تنم عن قلق وخوف من قدرات ‏المقاومة.

وأضافت "هي المرة الاولى التي تقوم بها اسرائيل باجراءات دفاعية، وهذا معطى ‏شديد الاهمية، مع العلم بان الاسرائيليين يدركون بان ما يقومون به اجراءات هي فقط ‏لتأخير العمل الميداني للمقاومين وليس منعه".

مصدرنهارنت
التعليقات 11
Thumb s.o.s 13:19 ,2018 شباط 13

did you think for one second that Palestinians in Betlehem, Gaza or Nablus read Naharnet? lol

And who's the "we" in the we have warned the Zionist entity? state you name my coward friend.

Thumb s.o.s 17:18 ,2018 شباط 13

Certainly not. Keef b3astak !!!You have a coward attitude. Read your sentences and compare them to our. We rarely say “I” or “we” because we don’t spew propaganda, we discuss news or events.

Missing un520 14:05 ,2018 شباط 13

I hope they practiced digging graves for the coffins also, they will certainly need it. Besides, they love death, don`t they?

Thumb justin 14:52 ,2018 شباط 13

special equipment were used to “penetrate” concrete block walls similar to the separation wall Israel is building on the border with Lebanon, Ad Diyar daily reported on Tuesday.

They used their empty heads while screaming labayka ya hussain to break down concrete walls. Ad Diyar is the scum of journalism.

Thumb lebnani4ever 16:05 ,2018 شباط 13

LOL LOL LOL now that is a great observation.

Thumb s.o.s 15:28 ,2018 شباط 13

Herman Melville, is this you?

Thumb lebnani4ever 16:04 ,2018 شباط 13

I am not sure if you are being sarcastic or not but I am worried that you are serious. If you are then you are well overestimating kezbullah's and Jamal's capabilities. What worries the most is the ignorance of the above mentioned groups will wreak havoc and destruction upon all Lebanese and Lebanon.
I suggest you increase your capabilities to stop the airpower before you open the door for the Israeli enemy to destroy you and us in the process.

Thumb ___flamethrower___ 17:59 ,2018 شباط 13

Best wall penetrating resistance, ever!

Thumb whyaskwhy 19:12 ,2018 شباط 13

Next time Israel dares attack "we will respond" big time....like we did the last 24 times they dared attack.

Thumb s.o.s 19:44 ,2018 شباط 13

Over 100 Israeli air raids on Syria since 2011.... how many scuds or rockets fired at Israeli in retaliation? None...

Thumb shab 22:06 ,2018 شباط 13

lool @ filthy stupid murdering militia