الحريري: كل الانجازات التي حققناها صنعت في لبنان

Read this story in English W460

أشاد رئيس الحكومة سعد الحريري بالانجازات التي تحققت في حكومته، مؤكدا أن ذلك "صنع في لبنان".

وقال الحريري في جلسة مجلس الوزراء التي انعقدت في قصر بعبدا الاربعاء "هذه الحكومة حققت إنجازات عجز عن تحقيقها حكومات سابقة وذلك نتيجة انتخاب الرئيس عون، وإذا حصل بعض المد والجزر فهذه طبيعة حياتنا الديموقراطية التي يجب الحفاظ عليها، وعلينا أن نحسن استعمال الحرية في لبنان ونصونها ولكن لا أن تكون لإهانة الآخرين، ولا لإهانتنا من قبل الآخرين".

وأضاف كل ما حققناه في الحكومة من إنجازات كان نتيجة هذا التوافق السياسي بعد انتخاب الرئيس عون وتشكيل الحكومة وكل ذلك صنع في لبنان أي بجهدنا من دون تدخل أحد".

وهنأ الرئيس الحريري اللبنانيين بإنجاز الانتخابات، مشيرا الى أن "الانتخابات في مجلس النواب وما يتبعها هي وفق الأصول والمعايير المتبعة".

وشدد على أن "لبنان مقبل على مرحلة جديدة والبلد يحتاج الى هدوء وتوافق ووحدتنا هي الأساس وهي التي تحافظ على هذا البلد".

التعليقات 5
Thumb janoubi 17:30 ,2018 أيار 16

lol @ Achievements!

Thumb chrisrushlau 19:07 ,2018 أيار 16

The only thing made in Lebanon is Hezbullah. This is self-evident. These foreign-financed "warlords" who are afraid of war are betraying Lebanon at every step. So, tell me, Hezbullah, why don't you lead the people to overturn Article 24 and establish one-voter/one-vote democracy? Tell me, Lebanon, why do you accept this sort of leadership from Hezbullah? (I should say "non-step" and "non-leadership".)

Thumb eagledawn 19:14 ,2018 أيار 16

Cocaine makes all things possible.

Thumb barrymore 19:35 ,2018 أيار 16

chrisrushlau 22 minutes ago
The only thing made in Lebanon is Hezbullah. This is self-evident.

Friday June 24, 2016
Nasrallah: “We are open about the fact that Hezbollah’s budget, its income, its expenses, everything it eats and drinks, its weapons and rockets, come from the Islamic Republic of Iran.”

https://english.alarabiya.net/en/2016/06/25/In-first-Hezbollah-s-Nasrallah-confirms-all-financial-support-comes-from-Iran.html

In a televised speech Lebanese Hezbollah leader Hassan Nasrallah declared that Hezbollah receives everything from food, expenses to weaponry from Iran.
https://www.youtube.com/watch?v=0Qn1MysQzP8

Thumb whyaskwhy 21:28 ,2018 أيار 16

Truth be said Harriri did manage to beat the expectations ...of more selfies than planned.