عون: عندما يحين الوقت نؤيد موقف الراعي عن نزع السلاح والسيد حسن معنا

Read this story in English W460

أعلن رئيس تكتل "التغيير والإصلاح" النائب ميشال عون تأييده لموقف البطريرك الماروني بشارة بطرس الراعي عن نزع السلاح "عندما يحين الوقت" كاشفا عن وصول مسلحين "إلى بعض الأماكن بلباس غير تقليدي" في إشارة إلى أنهم من سوريا دون تسميتها.

وقال عون بعد اجتماع التكتل من الرابية عصر الثلثاء "عندما يحين الوقت نحن مع نظرة الراعي حول موضوع السلاح والسيد حسن معنا".

وعن وصول عناصر القاعدة من لبنان إلى سوريا كما قال وزير الدفاع فايز غصن علق عون بالقول "وزير الدفاع هو الأصدق في الكلام حول القاعدة وإذا كان وزير آخر لا يملك المعلومات لا يعني ذلك أنه ينفي الموضوع".

وأردف يقول " السلاح موجود وهناك إفادات يمكن للأجهزة الأمنية التأكد منها عن بعض المسلحين في بعض الأماكن بلباس تقليدي غير لبناني من الشرق" أي سوريا.

وفي مجال آخر كشف عون أنه اطلع من رئيس لجنة المال والموازنة ابراهيم كنعان "عن الأحكام الصادرة بحق الرئيس (الحكومة الأسبق فؤاد) السنيورة من مخالفات مالية" متابعا "وسنرى ما سيترتب عليها قريبا من الناحية القانونية".

وأضاف عون مشددا "وصلنا لساعة الحقيقية في كشف المخالفات المالية وإن شاء الله نوصل الأمور إلى خواتيمها ونرى بعدها دور القضاء في الموضوع".

وهاجم عون عضو كتلة "المستقبل" النائب محمد قباني بالقول "هناك نائب اسمه محمد قباني لا يزال يساهم في ازمة النفط ولا نعرف ماذا فعل له الناس حتى يريد ان يدفعهم 60% من اسعار المحروقات".

وأردف " عالجه لهذا النائب لأنه يبدو "منحسا وتزحط الكلمات عنه".

وعن قول رئيس الجمهورية ميشال سليمان من بكركي أنه متفق مع عون والراعي على التعيينات قال رئيس تكتل "التغيير والإصلاح" " متفقون على آلية التعيينات ولكن ليس على التعيينات بحد ذاتها" مشددا على أنه من الطبيعي ان يكون اختلاف على المعايير في التعيينات "والمهم أن لا تكون كلمة "لا" ممنهجة فقط ضدنا لأننا لا نقدم أسماء فيها شائبة".

وعن التفجيرات في دمشق رأى عون أنها لا تغير النظام مضيفا "إنها خراب وقلق ولا تغير النظام ولا تدل على القدرة لتغييره، الإضراب جاء بعد الفشل بالسلمية والسلاح ولا يغير نظام".

Timeline
  • 17:23 ,2011 كانون الأول 27

    عون خاتما: من ناحية الشكل لن يرد قرار الأجور من مجلس الشورى

  • 17:23 ,2011 كانون الأول 27

    عون: من الطبيعي ان يكون اختلاف على المعايير في التعيينات والمهم أن لا تكون كلمة "لا" منهجية تخصنا لأننا لا نقدم أسماء فيها شائبة

  • 17:21 ,2011 كانون الأول 27

    عون: متفقون على آلية التعيينات ولكن ليس على التعيينات بحد ذاتها، السلاح موجود وهناك إفادات عن بعض المسلحين في بعض الأماكن بلباس تقليدي غير لبناني من الشرق

  • 17:20 ,2011 كانون الأول 27

    عون: عندما يحين الوقت نحن مع نظرة الراعي حول موضوع السلاح والسيد حسن معنا

  • 17:19 ,2011 كانون الأول 27

    عون عن تفجيرات سوريا: خراب وقلق ولا تغير النظام ولا تدل على القدرة لتغييره، الإضراب جاء بعد الفشل بالسلمية والسلاح ولا يغير نظام

  • 17:18 ,2011 كانون الأول 27

    عون: وزير الدفاع هو الأصدق في الكلام حول القاعدة وإذا كان وزير آخر لا يملك المعلومات لا يعني ذلك أنه ينفي الموضوع

  • 17:16 ,2011 كانون الأول 27

    عون: وصلنا لساعة الحقيقية في كشف المخالفات المالية وإن شاء الله نوصل الأمور إلى خواتيمها ونرى بعدها دور القضاء في الموضوع

  • 17:15 ,2011 كانون الأول 27

    عون: لجنة الإدراة والعدل تدرس قانون تملك الأجانب وهي بحاجة إلى إحصائيات دقيقة من وزارة المالية التي تتخلف للآن بتزويدها بالمعلومات لذلك النواب سيستجوبون الحكومة على هذا الموضوع، نريد أن نعرف بالأرقام الحقيقية لنثبت بيع الأراضي للأجانب

  • 17:14 ,2011 كانون الأول 27

    عون: ليس معقولا أن تدفع منطقة أكثر من أخرى في الأدوية وهذا يؤدي إلى انفجار ميثاقي

  • 17:13 ,2011 كانون الأول 27

    عون: النائب محمد قباني لا أدري لماذا يريد للناس أن يدفعون أكثر في المحروقات وإن شاء الله قريبا يصبح لدينا غاز مع فاتورة إيجابية، عالجوه لهذا النائب لأنه يبدو "منحسا وتزحط الكلمات عنه"

  • 17:11 ,2011 كانون الأول 27

    عون: اطلعنا على قضية التعيينات وقانون النفط الذي أصبح في تشرين الأول في رئاسة مجلس الوزراء، اليوم أصبح هناك غرفة في وزارة الطاقة للرصد وهناك احتمال أن يكون هنك نفط في الشق البري

  • 17:10 ,2011 كانون الأول 27

    رئيس تكتل "التغيير والإصلاح" النائب ميشال عون بعد اجتماع التكتل من الرابية: اطلعنا من رئيس لجنة المال والموازنة عن الأحكام الصادرة بحق الرئيس السنيورة من مخالفات مالية وسنرى ما سيترتب عليها قريبا من الناحية القانونية

مصدرنهارنت
التعليقات 17
Default-user-icon MUSTAPHA O. GHALAYINI (ضيف) 17:29 ,2011 كانون الأول 27

the cowardness of the "general" will be tested for the third time very soon.

Thumb geha 17:53 ,2011 كانون الأول 27

no doubt he will run away soon, but where to this time?

Missing mark 18:25 ,2011 كانون الأول 27

Who do you think you are ass to decide for people? Yourend is coming soon and this time you won't be able to escape. If you're lucky enough you will be alive to go to jail

Default-user-icon Vaclav Havel (ضيف) 18:41 ,2011 كانون الأول 27

this guy is despotic. he has no principle : he fought the LF because they were armed and now he is allied to HA (aren't they armed?). He fought the syrian regime and now he is the first defender of Al assad tyrannical regime (did the despotic regime changed?). He accuses others of corruption and he nominated his son of law and all his family to be MPs and ministries... Please how can you dare support him??

Default-user-icon dweik (ضيف) 18:58 ,2011 كانون الأول 27

non-Lebanese clothing, dass dat d'you mean unshaven, previously white beige shirt, no neckties.

Thumb thepatriot 19:02 ,2011 كانون الأول 27

"armed individuals dressed in non-Lebanese clothing" ... sounds like Hezbollah to me!

Default-user-icon RioMeda34 (ضيف) 19:17 ,2011 كانون الأول 27

One of the best games to play online are Car Games

Missing sergio 19:20 ,2011 كانون الأول 27

yeah i guess him & his boyfriend Hassoun will support the patriarch only when time is right :) ( he means read my lips only when Hezzis take over the army & the entire government). one thing he dosen't know that those filthy back stabers weill finish him off because he talks too much & he is an idiot. they are keeping him now because they need him. their entire plan is to turn Lebanon to an Islamic republic well to be more precise Shia republic. I WILL SAY IN YOUR DREAMS YOU BASTARDS.

Default-user-icon mAOUNster (ضيف) 19:42 ,2011 كانون الأول 27

michel aoun is living in a state of war against everyone except for his friends : hezbollah, syria, iran. all that consumes him is vengeance and revenge towards all others.... which he calls justice. true justice and judgement starts with YOURSELF and YOUR ALLIES.

Default-user-icon Zghortawi (ضيف) 19:49 ,2011 كانون الأول 27

“The minister is the most qualified individual to make statements on al-Qaida.”

Actually mon General you're wrong again, the most qualified individual to make statement pertaining to terrorists on Lebanese soil is the interior minister who still says that he doesn't know anything about this.
So if Ghosn know of a clear and present terrorist threat he should first and foremost inform the interior minister about it before speaking it twice to the medias, the fact that he didn't shows an incompetence surpassing Slimmy Frangieh himself.

Thumb jabalamel 23:45 ,2011 كانون الأول 27

the filthy zionist information war department is ordered to be online every tuesday to wait for aoun's conference because they are ordered to write tons of stupidites against him

Thumb Chupachups 00:34 ,2011 كانون الأول 28

And the Syrian and Iranian war department employ others to complain about any comment that is against their views

Default-user-icon All For One & One for Himself (ضيف) 01:48 ,2011 كانون الأول 28

Aoun: We Will Support al-Rahi’s Position on Arms When the Iranian money stops flowing and when we know for sure if Assad is going to survive or not.

Come on Guys!!!!! who wouldn't ruin and help push a country back 50 years for the sake of self fortune?

Default-user-icon cs (ضيف) 06:56 ,2011 كانون الأول 28

Naharnet has deleted comments, after a certain number of hours, and chose a few of the comments and modified the "age" of each one. When I visited this posting, earlier today, there were many more comments here, including mine, and they are gone, and the number of comments, for this particular posting has been been reduced. Is the General putting pressure on the Naharnet staff to do this?

Thumb jabalamel 11:11 ,2011 كانون الأول 28

the filthy zionist information war department thinks that everybody else is pathetic as them, so everybody else need information war department.

we who represent the truth do not need information war department. we are spontaneous

Thumb jabalamel 11:12 ,2011 كانون الأول 28

no the general did not put pressure to naharnet, but according to my experience here, they have some webpage database problems and they are not even aware of it.

Default-user-icon Maraba (ضيف) 17:10 ,2011 كانون الأول 28

Aoun does not know really know what is going on around him.
He is a blind leader leading all into disaster.