"الخارجية" تتحرك لتقديم شكوى أمام مجلس الامن ضد اسرائيل

Read this story in English W460

دانت وزارة الخارجية والمغتربين "الاعتداء الإسرائيلي الجديد على السيادة اللبنانية عبر القيام ببناء حائط وإنشاءات داخل الأراضي اللبنانية في نقاط التحفظ على الخط الأزرق بالقرب من المستعمرة المسماة مسكاف عام

ورأت الخارجية في بيان صدر عنها أنه "من الاجدر أن يلتئم مجلس الأمن، وأن يتعامل المجتمع الدولي مع هذا الخرق الواضح والصريح للقرار 1701، كما فعل مع الشكوى المقدمة من قبل العدو الاسرائيلي".

ولفتت الى أن وزير الخارجية والمغتربين جبران باسيل قد أعلطى تعليماته، بعيد اجتماع المجلس الأعلى للدفاع، إلى مندوبة لبنان الدائمة لدى الأمم المتحدة لتقديم شكوى أمام مجلس الامن بالخروقات الإسرائيلية البرية، والتي تشكل انتهاكا فاضحا للقرار 1701، وتهدد الاستقرار في الجنوب والمنطقة.

كما دعا كل البعثات الدبلوماسية اللبنانية في الخارج لشرح الموقف اللبناني من هذا التعدي الإسرائيلي الجديد.

مصدرنهارنت
التعليقات 5
Thumb liberty 09:00 ,2019 كانون الثاني 11

But tunnels dug into Israel do not violate anybody's sovereignty.
The so called Lebanese Foreign Ministry is nothing but a mouthpiece for hezbollah, Syria and Iran.

Thumb s.o.s 15:42 ,2019 كانون الثاني 11

He’s a foreigner agent himself....

Thumb canadianleb 16:27 ,2019 كانون الثاني 11

If you compare the violations of Israel Vs Hezbollah I believe that Israel is on top. So Israel has the right to protect themselves but no one else? If there was a strong Government with an Air force, Air Defense system and all the other necessities that a country needs to protect its sovereignty there would not be a need for any one to claim they are defending Lebanon. So what you have is the result of a weak corrupt government controlled by others...

Thumb barrymore 16:31 ,2019 كانون الثاني 11

Wrong dear!

Israel violates Lebanese Airspace because Lebanon is in constant violation of 1701 by allowing the terrorist iranian organization south of the Litani river.

Thumb whyaskwhy 18:49 ,2019 كانون الثاني 11

Much ado about nothing who pays them any attention? this council is about as useful as a sack of hammers.