ذوو المخطوفين في اعزاز اعتصموا من امام السفارة التركية: سنقوم بالضغط التصاعدي على كل المصالح التركية

Read this story in English W460

اعلن اهالي المخطوفين اللبنانيين الـ9 في اعزاز السورية في اعتصام نفذوه امام السفارة التركية صباح الاحد، انهم سيقومون "مطلع السنة بالضغط التصاعدي على كل المصالح التركية"، اذا لم يتم الافراج عن المخطوفين.

ذوو المخطوفين، الذين اعتصموا صباحاً امام السفارة التركية في الرابية، قاموا بتسليم بيان صادر عنهم الى احد المسؤولين في السفارة التركية، وقاموا بتلاوته على الاعلام، حيث شددوا على تنفيذ "الضغط التصاعدي على كل المصالح التركية بما نقدر عليه من وسائل في لبنان واي منطقة نصل اليها"، بدءا من مطلع السنة.

ولف البيان الى ان "استمرار اعتقال اهلنا هو جريمة انسانية كبرى تتحمل الدولة التركية مسؤوليتها مباشرة او بالواسطة، لانه لم نلمس اي جدية من الدولة التركية". واوضحوا ان التركيز على تركيا وتنفيذ الاعتصامات اما سفارتها، يعود الى انها ملاصقة لاعزاز على الحدود السورية-التركية.

واعلن انه "لم يتم التصعيد او الخطف لان العائلات تحترم الدولة اللبنانية التي لا تستحق الاحترام، واذا لزم الامر ان نخطف لنعيد ابنائنا سنخطف اتراكا ولا مشكلة بذلك".

وتوجه الاهالي الى رئيس الجمهورية ميشال سليمان، مطالبينه الاتصال برئيس الحكومة السابق سعد الحريري ونائب كتلة "المستقبل" عقاب صقر لمعرفة الى اين توصل بالمفاوضات بشأن المخطوفين، وذلك جراء ما اعلن عن دورهم في العمل على اطلاق سراح المخطوفين الـ9.

يُذكر ان عقاب صقر كان قد اعلن ان "الخاطفين يعرضون صفقة تبادل للافراج عن اللبنانيين المحتجزين في سوريا تتضمن الافراج عن معتقلي رأي سوريين في السجون اللبنانية والسورية مقابل الافراج عن اللبنانيين وذلك بحسب ما جاء في بيان الخاطفين".

ويُشار الى انه تم الافراج عن إثنين من المخطوفين الـ11 في سوريا وهما حسين علي عمر، اواخر آب، وعوض ابراهيم في ايلول الفائت، وذلك بعد خطفهما في 22 ايار الفائت مع تسعة آخرين في سوريا اثر عودتهم من رحلة حج الى ايران.

التعليقات 10
Thumb mckinl 12:12 ,2012 كانون الأول 23

Turkey holds no sway over Syria anymore. Erdogan has denounced Assad. So why do these families press Turkey for the release of their families?

And why would anyone believe Saqr? The man can't get his lies straight. He is now to the point of calling for death penalties for those who have uncovered his deceit.

Missing phillipo 14:42 ,2012 كانون الأول 23

Erdogan turning Turkey towards radical Islamism is nearly always to blame, however not in this case.

Thumb mckinl 15:14 ,2012 كانون الأول 23

Unfortunately Syria is looking at Islamofascism which will be little better than the autocratic fascism they had before ...

The Muslim Brotherhood has already proven it embraces economic neoliberalism under the rubric of an Islamic Constitution.

The people of Syria are going from despotic nationalism to bankster controlled financial capitalism. The people of Syria lose either way.

Thumb shab 17:04 ,2012 كانون الأول 23

All members of these families must belong to Mensa International.

Missing maroun 06:21 ,2012 كانون الأول 24

i thought only Karim and and FT belonged to mensa..lolo

Default-user-icon Disgusted (ضيف) 17:17 ,2012 كانون الأول 23

@the1phoenix..basharr or bashaar?

Missing samiam 17:50 ,2012 كانون الأول 23

and people keep wondering why we don't get tourists...

These guys should be concentrating their efforts on our government and the syrian government, after all, they are in a country called syria. Of course, they probably know if they got the syrians involved, they would be more apt to bomb the area to get rid of the 'terrorist', no matter the collateral damage.

Thumb geha 18:24 ,2012 كانون الأول 23

and they want foreigners to come visit Lebanon :)

Default-user-icon aloush (ضيف) 18:54 ,2012 كانون الأول 23

This is an immediate reply from the Iranian Islamic terrorist Fakih party in Lebanon to the Lebanese Army assurances to foreign visitors.

Default-user-icon vegan (ضيف) 21:08 ,2012 كانون الأول 23

What's wrong with these Neanderthals everyone loves turkey at Christmas.