شربل طلب من مجلس الدفاع الاعلى تزويد الداخلية بـ"تجهيزات لكشف المتفجرات"

Read this story in English W460

كشف وزير الداخلية بحكومة تصريف الاعمال مروان شربل، أنه طلب خلال اجتماع المجلس الاعلى للدفاع، الاثنين تزويد وزارة الداخلية "تجهيزات لكشف المتفجرات".

وفي حديث الى صحيفة "النهار"، الثلاثاء، اعلن شربل أنه طرح في اجتماع المجلس الاعلى للدفاع، الذي عقد الاثنين في القصر الجمهوري في بعبدا، "تزويد وزارة الداخلية تجهيزات لكشف المتفجرات، على ان تدرس وزارة المال الكلفة واتخاذ الاجراءات اللازمة وفق الآليات المطلوبة".

وأوضح أن "ثمة اقتراحاً يجري العمل على وضعه موضع التنفيذ الاسبوع المقبل ويقضي بعقد اجتماع عام لرؤساء البلديات في لبنان في البيال او الاونيسكو من أجل عرض امكان مساهمة البلديات في مهمة مراقبة الامن".

ولفت الى أن هذا الامر يشكل دعماً مهماً لعمل الاجهزة الامنية في السهر على احوال البلاد في مواجهة محاولات النيل من الاستقرار الامني.

وقتل 45 شخصا واصيب حوالى 500 بجروح في 23 آب في انفجارين استهدفا مسجدين في طرابلس ذات الغالبية السنية، وذلك بعد اسبوع (في 15 آب) من انفجار مماثل اوقع 27 قتيلا في الضاحية الجنوبية لبيروت، معقل حزب الله.

الى ذلك، وصف شربل الوضع الامني الراهن بأنه "صعب، لكن هناك امكانات لابقائه تحت السيطرة".

من جانبها، كشفت "النهار"، أنه وعلى الرغم من أن مجلس الدفاع الاعلى خصص اجتماعه للاطلاع على كل المعطيات الامنية والتحقيقات الجارية في تفجيري طرابلس، الا أن "الحكومة لا تملك بعد تقديرات نهائية للاضرار والخسائر التي نجمت عن التفجيرين".

التعليقات 7
Missing coolmec 08:38 ,2013 آب 27

Hey Lebanese politicians
I tell you how to handle the financial problems.
1- Quit pilfering the state coffers
2- Enforce payments for electricity, water , taxes etc.. on ALL Lebanese
3- Exhibit transparency in all expenses paid and show where the state's money is going
I am convinced most of our state's financial problems can be handled specially if 1- above is enforced

Missing lebguy 13:01 ,2013 آب 27

Well put coolmec

Missing samiam 13:42 ,2013 آب 27

The US has been fabricating evidence since the Spanish American war in 1898--nothing new.

Missing samiam 15:08 ,2013 آب 27

lol--calling other people names that don't support your scheme. I am surprised you didn't call them zionists which is the typical hizb iran way.

and you wonder why I believe you are 12

Missing samiam 15:10 ,2013 آب 27

too easy until mowaten brings his zionist reasons for not having one. it could be done gradually too covering the highways and major thoroughfares first and then extending it to where it is needed.

Default-user-icon ias (ضيف) 12:36 ,2013 آب 28

not all explosive detectors are scams. Those who look like antenna are. They're the ones that were subject of the international scandals.

Default-user-icon wot (ضيف) 12:39 ,2013 آب 28

From ignorant Lebanese who did not know that the 'antenna' devices were fake, to ignorant Lebanese who think ALL explosive detectors are scams... When are we going to learn?!