شادي المولوي "انضم الى المجموعات الارهابية في عرسال"

Read this story in English W460

كشفت مصادر امنية ان شادي المولوي وبعد مغادرته مخيم عين الحلوة بات في بلدة عرسال البقاعية الحدودية مع سوريا، في حين لم تعرف بعد الجهة التي قصدها أسامة منصور، وهما مطلوبان للقضاء بتهم ارهابية.

ونقلت صحيفة "السفير"، الاثنين، عن مراجع امنية واسعة الاطلاع ان المولوي وبعد خروجه من عين الحلوة وتوجهه الى عرسال بات "جزءاً من معادلة المجموعات الإرهابية هناك".

ولفتت الى ان "التدقيق لا يزال جارياً في الوجهة التي يمكن أن يكون منصور قد قصدها".

من هنا، تساءلت المراجع عن كيفية نجاح المولوي في عبور المسافة الطويلة الممتدة من عين الحلوة الى أقصى البقاع من دون ان يتم ضبطه، ومن ثم كيفية تمكنه من "التسرّب" الى داخل منطقة عرسال.

والاحد، أفادت صحيفة "المستقبل"، ان معلومات فلسطينية ولبنانية، أكدت ان المولوي غادر عين الحلوة "في الساعات الاخيرة الماضية"، وسط غموض حول المنفذ الذي استخدمه للخروج من المخيم.

يُذكر ان معلومات صحافية كانت قد أفادت ان المولوي دخل الى عين الحلوة، متنكراً بزي امرأة وهو المعتقل السابق الذي تم اطلاق سراحه بعد تظاهرات غضب في طرابلس نددت باعتقاله حينها، وطلب مجددا بعد تنفيذ الخطة الامنية في المدينة.

واسامة منصور شاب طرابلسي يناديه البعض "الامير"، في حقه عشرات مذكرات التوقيف، واوقف سابقا في البقاع ثم أفرج عنه. وترددت انباء صحافية في الآونة الاخيرة عن انه دخل الى عين لحلوة، ويعمل مع المولوي على تجنيد شبان لحساب "جبهة النصرة".

ج.ش.

ك.ك.

التعليقات 7
Thumb _mowaten_ 10:44 ,2015 كانون الثاني 26

"The daily said that investigations are ongoing to locate the duo Islamists."

lol @ the "duo islamists" who dress up as women. i bet they do a hell of a show for their fellow takfiris, arsal's outskirts must be rated 18+ now

Thumb joebustani 11:18 ,2015 كانون الثاني 26

bless anyone person, entity, organization, brigade or country that inflicts pain and suffering, death, torture, and destruction upon the iranian sectarian terrorist militia and its members, supporters or followers wherever they may be.

Thumb _mowaten_ 11:31 ,2015 كانون الثاني 26

do you bang your head on a wall while repeating that mantra of yours? i think it would make it even more powerful

Thumb _mowaten_ 12:08 ,2015 كانون الثاني 26

lol, if he needs help for the slapping i can volunteer ;)

Default-user-icon + oua nabka + (ضيف) 12:27 ,2015 كانون الثاني 26

ask mr Riffi may be he can help on these 2 terrorists (oups no terrorists in Lebanon he once said ) and whereabouts
as for Palestinian refugees camp close them and send them to the gulf countries where there are not even 1 refugee camp for Palestinians and Syrian
god bless democracy

Thumb Mystic 15:10 ,2015 كانون الثاني 26

The fall of the takfiris is neigh, everyday these takfiri kills mutilates and destroy the LAF, that will bring more Lebanese to back the Army and Resistance, in the battle against these locusts.

Default-user-icon OldHand (ضيف) 16:26 ,2015 كانون الثاني 26

How many times have heard and still that Palestinian camps will not harbor fugitives? Pathetic state still 45 years after the treason of the Cairo Accord that destroyed Lebanon.