ذوو مخطوفي اعزاز اعتصموا امام السفارة الفرنسية: سنتوجه الى كل سفارة تدعم المعارضة السورية

Read this story in English W460

نفذ ذوو المخطوفين الـ9 في اعزاز السورية، اعتصاماً صباح الخميس، امام السفارة الفرنسية في المتحف، مطالبين بحل ملف اهلهم والافراج عنهم، معتبرين ان "فرنسا مسؤولة كما تركيا عن عملية الخطف عبر دعمها للمعارضة".

وتلا بيان الاهالي، مهدي زغيب، حيث اشار الى ان "الأهالي يعتصمون أمام السفارة الفرنسية في بيروت لسببين، الأول احتراما لجنازة رسام الكاريكاتور بيار صادق (الذي توفي الاربعاء بعد صراع مع المرض ويشيّع ظهر الخميس في كنيسة مار جاورجيوس في وسط بيروت المقابلة للخطوط الجوية التركية) والثاني بسبب دعم فرنسا للمعارضة السورية".

ولفت البيان الى ان "رنسا من "اهم الدول الداعمة للمعارضة السورية ومن الدول التي تتغنى بحقوق الانسان والحيوان ايضا، جئنا نذكر السفير الفرنسي باتريس باولي، بهذا الامر لذلك اعتصمنا امام السفارة الفرنسية".

كما اشار الى ان "لا انسجام بين اداء الحكومة الفرنسية ومبادئ حقوق الانسان التي تدعمها، وفرنسا مسؤولة كما تركيا عن عملية الخطف عبر دعمها للمعارضة".

واكد تصعيد التحرك عبر نصب الخيم امام السفارة التركية والتوجه الى سفارة كل دولة تدعم المعارضة السورية.

يُشار الى انه تم الافراج عن إثنين من المخطوفين الـ11 في سوريا وهما حسين علي عمر، اواخر آب، وعوض ابراهيم في ايلول الفائت، وذلك بعد خطفهم في 22 ايار 2012 مع تسعة آخرين في منطقة أعزاز بسوريا اثر عودتهم من رحلة حج الى ايران.

ومذ ذلك الحين يعتصم أهالي المخطوفين امام السفارات وبالاخص التركية والقطرية، فضلاً عن قطع عدد من الطرق، مطالبين بالعمل على اعادة اهلهم من سوريا، فضلاً عن منع عدد من العمال السوريين من مزاولة عملهم في عدد من المناطق اللبنانية.

التعليقات 7
Missing karim_m3 12:47 ,2013 نيسان 25

May I suggest the Saudi Arabian embassy, Lebanon's main hub of terrorism, and responsible for the import of Fatah al Islam, Al Qaeda, Shaker Al Absi, the February 14 Saudi-Wahabi coalition, and various other assortments of terrorists.

Thumb banima3roof 15:21 ,2013 نيسان 25

wow these illiterate people are so brainwashed that they are being used for political purposes! for the millions of millions of times go ask nasrallah to apologize, he can swallow his pride and do it and that might assist in their release. ask nasrallah to withdraw his hizib el laat from syria and that might also help your cause. otherwise, yalla 3al zreebi

Missing mohammad_ca 15:47 ,2013 نيسان 25

how about you stop your fallacies and ask Nasrocrap to apologize for supporting ASSad and pull out his men from Syria.

Default-user-icon Ziad (ضيف) 13:43 ,2013 نيسان 25

Let me start by saying that i don't envy the situation of these poor families who are victims of circumstances. But can someone pls shed some light as to why these families are putting pressure on everyone but the only people who are meant to protect the Lebanese people (in case you are wondering i am referring to the Lebanese govt). What do the Turcks or the French have to do with this? why don't the families go after Hizbullah who's sending fighters to Syria or the Assir & Co who are passing on fatwas calling for jihad! i call for a fatwa and jihad against Assir & Co and Hizbullah who are dragging our country to the abbys....

Missing mohammad_ca 15:48 ,2013 نيسان 25

or they can protest nasrocrap to pull out his men from Syria.

Default-user-icon gingha (ضيف) 15:56 ,2013 نيسان 25

But why the f... do you travel through a country of war in the first place?????

Thumb shab 17:35 ,2013 نيسان 25

The ZakZaks are out on a picnic. They will have to hurry, as the whole world supports FSA