المطرانان المخطوفان في سوريا بصحة جيدة

Read this story in English W460

أعلن مسؤول في المعارضة السورية السبت ان المطرانين اللذين خطفا في شمال سوريا الشهر الماضي هما في صحة جيدة، من دون ان يقدم تفاصيل حول هوية الخاطفين.

وقال عبد الاحد سطيفو عضو لجنة كلفها الائتلاف الوطني السوري المعارض ملاحقة قضية المطرانين على هامش اجتماع للمعارضة السورية في اسطنبول، "المعلومة الوحيدة الاكيدة بالنسبة الينا هي قيام طبيب بزيارة المطرانين قبل يومين او ثلاثة، وهما بصحة جيدة".

وقال سطيفو ان اللجنة فشلت في اجراء اتصال مباشر مع الخاطفين موضحا انها "تتلقى الكثير من المعلومات المتناقضة حول هوية الخاطفين ومطالبتهم بدفع فدية".

واضاف المسؤول المعارض ان "عصابات اجرامية هي التي تقوم احيانا بعمليات خطف من هذا النوع، واحيانا يكون نظام الاسد وراءها، ولنكن صريحين فان مجموعات من الجيش السوري الحر تقوم احيانا باعمال خطف من هذا النوع لاجراء مبادلات".

وتابع سطيفو ان "المطرانين معروفان في سوريا بنشاطهما في المجال الانساني ودفاعهما عن التعايش السلمي بين مختلف المجموعات الدينية في المجتمع السوري. وخطفهما يوجه رسالة الى المسيحيين في سوريا وفي المنطقة، لذلك نحرص بالفعل على اطلاق سراحهما".

والمطرانان هما مطران حلب للروم الارثوذكس بولس يازجي ومطران السريان الارثوذكس يوحنا ابراهيم، وقد خطفا في نهاية نيسان الماضي قرب حلب.

ولم يتبن اي طرف مسؤولية خطف المطرانين، الا ان مصادر في الكنيسة الارثوذكسية اعلنت ان الخاطفين قد يكونون من "الجهاديين الشيشان".

التعليقات 5
Default-user-icon Ozbengo Fartasham (ضيف) 21:23 ,2013 أيار 25

Their whereabouts? Turkey.

Default-user-icon John (ضيف) 22:33 ,2013 أيار 25

Maybe we can trade them for Geeaga

Thumb jcamerican 23:48 ,2013 أيار 25

What is the purpose of the kidnapping? Surely they are not scoring any points.

Missing -karim_m1 06:18 ,2013 أيار 26

"Steipho added that his committee's attempts to enter into direct telephone contact with the kidnappers or the bishops have so far failed".

LOL! They kidnapped the bishops themselves and now they're trying to "get in touch" with the kidnappers. The FSA-Al Qaeda terrorists have a sick sense of humor.

Default-user-icon A-Team (ضيف) 13:02 ,2013 أيار 26

What a bunch of retards. Lebanese people don't know anything better than clap for other people.

For the kidnappers: Walla katter khayrkon, ya3ne ghamartoona bi lotofkon. I hope you understand that your kidnaps have literally done nothing good to the cause, if there is a cause.

As for the comments: Screw FSA, Scren Assad, Screw Hezballah, Screw Al Qaeda, and screw everyone holding a gun...In fact, all of you punks should be watching out what's happening in Lebanon - There are enough Syrians caring for their country (in either sides). That's what you know best: clap for other people and fight for them.

Mind your G-d Damn business!