الجيش أوقف 7 سوريين بشعبا خلال دخولهم خلسة للبنان

Read this story in English W460

تمكن مخابرات الجيش اللبناني من توقيف سبعة سوريين، بينهم مقاتلين في تنظيمات في المعارضة السورية، لدى محاولتهم الدخول خلسة الى لبنان عبر مزارع شبعا، وفق ما أفادت "المركزية".

ونقلت "المركزية" الجمعة، عن مصدر أمني ان عناصر من المخابرات نصبت كميناً للمجموعة السورية بينما كانت تحاول الدخول الى لبنان خلسة مع حلول الظلام عن طريق مزارع شبعا.

واذ اكد المصدر ان التحقيقات الاولية بيّنت انهم ليسوا آتين للقيام بعمل امني، اشار الى ان مجموعة من المشبوهين تمكنوا من الفرار ومجموعة من السوريين القادمين خلسة عادت ادراجها، عندما علمت بانتشار مخابرات الجيش في اودية شبعا.

ولفتت "المركزية" الى ان عملية التوقيف اتت في اطار خطة استباقية نفذتها مخابرات الجيش في خراج شبعا، والتي هدفها حصر الدخول الى شبعا عبر حواجز الجيش.

ج.ش.

التعليقات 5
Thumb EagleDawn 09:05 ,2014 آب 02

any news about the color and model year of the KIA that HA used to assassinate Minister Shatah or the investigation is still ongoing. Happy Army Intelligence day

Thumb ex-fpm 09:12 ,2014 آب 02

it was Israel:)

Thumb ex-fpm 09:40 ,2014 آب 02

lol titan

Thumb _mowaten_ 12:02 ,2014 آب 02

no titan, an assassination of an m8 figure wouldnt cause strife because m8 people wouldnt accuse m14 of it.

m14 play into the game of israel because they systematically jump to accusing fellow lebanese without any proof.

Thumb nickjames 13:51 ,2014 آب 02

Hezbollah always claims they're being framed to cause strife, that's why they're doing it. Why is it always M14 figures being killed? Why is it anti-Syria journalists like Tueni and Kassir being killed? I don't see al-Akhbar journalists being blown up the last time I checked.