وفاة أحد الإخوة الجاسم في السجون السورية تحت التعذيب

Read this story in English W460

كشف مدير "المؤسسة اللبنانية للديموقراطية وحقوق الانسان" نبيل حلبي وفاة جاسم مرعي الجاسم في معتقلات سوريا بعد خطفه من بيروت ونقله بواسطة سيارة تابعة للسفارة السورية في بيروت هو وثلاثة من أشقائه منتصف شباط الماضي، بعد اتهامه بتوزيع منشورات تحض على التظاهر ضد النظام السوري.

وقال الحلبي الموجود في تركيا، إن لديه معلومات مؤكدة بأن "الجاسم قضى تحت التعذيب في السجون السورية، وقد بدأنا بتكوين ملف لملاحقة كل من تورط في خطفه من بيروت وتسليمه الى السلطات السورية، أمام المحاكم الدولية، ولن نسكت عن قتل الجاسم".

يذكر أن جاسم الجاسم هو الأكثر نشاطا بين إخوته الذين أوقفوا في لبنان، وقد خطفوا بعيد إطلاقهم من قصر العدل في بعبدا بسيارات تبين أنها تعود للسفارة السورية في لبنان، وفق تقارير أمنية رسمية نشرتها صحيفة "النهار" سابقا، واختفت أخبارهم منذ حينه.

وقد نقلت صحيفة "النهار" عن معلوملت أمنية في 18 تشرين الأول، أن " المدير العام لقوى الأمن الداخلي اللواء أشرف ريفي أكد أن لدى قوى الأمن تقريراً كاملاً عن كل تفاصيل خطف الاخوة الجاسم، يكشف فيه أن الإخوة الجاسم قد اختطفوا على يد عناصر لبنانية في سيارات تابعة للسفارة السورية في لبنان".

التعليقات 8
Thumb leblover 09:50 ,2011 تشرين الثاني 14

معقولة؟؟؟؟؟
على اساس ما في مخطوفين بلبنان

Thumb charbel 13:09 ,2011 تشرين الثاني 14

as Lebanese, we need to stand for our values of freedom and liberty, no matter what side or party is trying to limit or deny us our freedom. We stood with the right of Aoun when he was denied appearance on TV in the 1990s and 2000s, we stood with the Lebanese Forces when they wanted to express the voice against tyranie, we stand with the Palestinian people against the aggressions of Israel, and against the occupation, we Stand with the Iraqi people, we stood with the Egyptian and Tunisian people.... and now we stand with the Syrian people, and most of all, we stand against all attempts to limit liberties and freedom in Lebanon

Thumb geha 15:42 ,2011 تشرين الثاني 14

@Charbel

well said

Default-user-icon MUSTAPHA O. GHALAYINI (ضيف) 18:41 ,2011 تشرين الثاني 14

@ charbel
bilad el arz natural stand
i second geha : well said.

Thumb benzona 22:35 ,2011 تشرين الثاني 14

Sad news for every Lebanese :-/

Default-user-icon ben (ضيف) 00:49 ,2011 تشرين الثاني 15

Charbel for president

Missing mansour 06:20 ,2011 تشرين الثاني 15

Charbel i will bloodly stand on the Heads of every Syrian person,praise be to god for 100 years of misery in that country.Charbel the only time i will stand next to a Palestinian is at there grave.thank you

Missing hiram-of-tyre 07:00 ,2011 تشرين الثاني 15

If this is true, the government should resign.