تقارير: مجموعة سلفية من مخيم الراشدية نفذت انفجاري صور

Read this story in English W460

توصلت التحقيقات في التفجيرين اللذين استهدفا فندقاً ومحلاً للمشروبات الروحية في صور صباح الأربعاء الماضي، الى خيوط لم يتم تأكيدها بعد، وفق ما أفادته صحيفة "النهار".

وأضافت أن الشبهات الأمنية تتركز على مجموعة سلفية داخل مخيم الرشيدية، قد تكون هي وراء هذين العملين اللذين يبدو جلياً أنهما وقعاً بهدف "محاربة الكحول" في المنطقة، وليس لمآرب أخرى، وفق تقويم الجهات الأمنية المختصة".

وأفادت إذاعة "صوت لبنان" (100.5) أن "فرع المعلومات استدعى أكثر من 10 أشخاص واستمع الى أقوالهم بصفة شهود في قضية التفجيرين اللذين هزا صور والتحقيقات توصلت الى معلومات مهمة جداً".

وأضافت أن المعلومات تشير إلى أن "أكثر من شخص شاركوا في التفجيرين المزدوجين في صور والمعلومات عن تورط جهات سلفية من مخيم الرشيدية في التفجيرين غير صحيحة".

وهز انفجاران متزامنان مدينة صور في جنوب لبنان فجر الأربعاء الفائت استهدف أحدهما فندقاً وملهى ليلياً والثاني محلاً لبيع الخمور ونتجت عنهما أضرار مادية كبيرة من دون تسجيل اصابات بشرية.

وأوضح مراسل وكالة "فرانس برس" أنه قرابة الخامسة فجراً سمع دوي انفجار كبير تبين أنه استهدف فندق "كوين اليسا"، وهو فندق يقع على شاطىء البحر ويتألف من ثلاثة طوابق ويضم نادياً ليلياً يرتاده أجانب يعملون في قوات الطوارئ الدولية العاملة في جنوب لبنان "اليونيفيل".

وأضاف المراسل أن الانفجار أسفر عن أضرار واسعة في الفندق الذي أخلاه جزء كبير من نزلائه.

واستهدف انفجار ثان محل يوسف كتورة لبيع المشروبات الروحية على مدخل الحي المسيحي من المدينة، ما أدى الى تحطم جزء من المتجر والحاق أضرار في المباني المجاورة.

وأفادت اذاعة "صوت لبنان" (93.3) أن مسؤولاً في قوى "اليونيفيل" كان موجوداً داخل الفندق. وأعلن وزير الداخلية مروان شربل في اتصال مع الاذاعة أن الانفجارين لا علاقة لهما بالأمن ولا باستهداف قوى اليونيفيل بل على علاقة باستهداف محلات بيع المشروبات الروحية.

وحضرت الى المكانين عناصر من الجيش اللبناني والقوى الأمنية التي باشرت التحقيقات. ولم يسجل وقوع اصابات بشرية في لأي من الانفجارين. وقدر خبير عسكري من قوى الامن الداخلي زنة العبوة التي استهدفت اوتيل اليسا كوين بحوالي 3 كلغ وزنة العبوة التي استهدفت محل كتورة بحوالي كلغ واحد.

التعليقات 10
Thumb geha 10:01 ,2011 تشرين الثاني 18

if ever this is true then they are following the syrian regime orders to create chaos, which remains the same as if they were accusing hizbushaitan as they are the same :)

Default-user-icon + oua nabka + (ضيف) 10:07 ,2011 تشرين الثاني 18

if its true , it shows that since 75 the refugee camps are the source of trouble for lebanese , just get rid of them send all refugees to saoudieh where they have money and cater for their needs
btw why there no palestinian refugee camps in KSA , not even one ??!!!!!!

Default-user-icon Someone (ضيف) 10:11 ,2011 تشرين الثاني 18

Well what do you know...it turned out to be the salafists (who are of course allied with March 14 losers).

Missing peace 11:51 ,2011 تشرين الثاني 18

sunnis extremists are no better than chia extremists: in tyre they bomb liquor stores (if confirmed) in nabatiye or dahye they use pressure and threats to shut them down...

a total lack of tolerance on both sides...

Default-user-icon YaMsatil (ضيف) 12:05 ,2011 تشرين الثاني 18

these are the people poised to take power in syria as they did in Lybia and Egypt. Keep clapping hands to western propaganda morons! don't stop! clap for "democracy", "human rights", "freedom of expression"! You and the people you monkeys clap hands for don't even remotely know what these concepts are about.
Balad el nawar wel ghanam

Default-user-icon + oua nabka + (ضيف) 12:15 ,2011 تشرين الثاني 18

since their arrival in lebanon and nothing but problems , just send all refugees out of lebanon

Default-user-icon Deedo (ضيف) 13:45 ,2011 تشرين الثاني 18

When Naharnet published the story a few days ago, the typical orchestra of wasted youth spread the blame between Syria and Hizbullah. Today, we know that not only they were right, but also that they have the STL farce to prove them right should anyone have any doubts about their judgment. Wasted youth.

Missing peace 18:33 ,2011 تشرين الثاني 18

and you bigdig support the syrian moukhabbarat and chabbiha right? ! LOL

Missing lebanesy 00:40 ,2011 تشرين الثاني 19

Why do we always have to blame a political party
Wether its M8 or M14 supporters, the guilty extremists must be prosecuted.
All religions have extremists including Christianity.

Default-user-icon freelebanon (ضيف) 18:16 ,2011 تشرين الثاني 19

if they continue with provocations they will get new may 7 but this time it won´t last for several hours but several minutes