"القوات اللبنانية" عن أحداث وادي خالد: تكرارها سيعرض سوريا لشكوى لدى الجامعة العربية ومجلس الأمن

Read this story in English W460

طالب حزب "القوات اللبنانية" الحكومة بتحمل المسؤولية تجاه المواطنين كافة، لافتا الى أن تكرار مثل هذه الأحداث في المستقبل "سيعرض سوريا لشكوى لبنانية لدى الجامعة العربية ولدى مجلس الأمن". ، معتبرا في الوقت عينه أن "طرح وجود خلايا إرهابية في لبنان بهذا الشكل، يدفع الى الشعور وكأن بعض الوزراء اخذ على عاتقه تشويه صورة لبنان.

وقال الحزب في بيان صادر له: "نستنكر أشد الإستنكار الأحداث الأخيرة التي وقعت في وادي خالد والتي أودت بحياة ثلاثة شبان لبنانيين، ويتقدّم بأحرّ التعازي من أهالي الشهداء".

وطالب الحزب "الحكومة اللبنانية بتحمّل المسؤولية تجاه المواطنين كافةً، واستعجلها طلب توضيح فوري من الحكومة السورية لملابسات الحادثة، ومطالبتها بدفع التعويضات اللازمة لأهالي الضحايا وللحكومة اللبنانية كما نصت عليه القوانين الدولية لبنان".

وإذ أكد أن هذه "الخطوات ضرورية من قبل لبنان لاشعار الحكومة السورية بأن أحداثا مماثلة لم تعد مقبولة من جانبه"، شدد الحزب على أن "تكرار هذه الأحداث في المستقبل سيعرض سوريا لشكوى لبنانية لدى جامعة الدول العربية ولدى مجلس الأمن الدولي."

وعن الإنفجار الذي وقع في منطقة صور "والذي يعتبر ثالث حادثة من نوعها تستهدف الحياة الإجتماعية والحريات الفردية والعامة في لبنان"،رأى الحزب أن "هذه التصرفات غير مقبولة على الإطلاق"، مذكرا أن "الدستور اللبناني للمواطنين قد كفل حرياتهم الشخصية وحقهم في تقرير أسلوب عيشهم، ولم يعطِ الحق لاحدهم في أن يفرض على الآخرين نمط حياة اجتماعي معين".

وأضاق البيان: "هذه الحادثة تصيب الحريات العامة والخاصة والعيش المشترك في الصميم، تطالب الحكومة بإجراء التحقيقات اللازمة لكشف الفاعلين وسوقهم الى العدالة".

كما أسفت "القوات اللبنانية" "أن تعمد مرجعيات رسمية الى تناول موضوع الإرهاب ووجود أو عدم وجود "القاعدة" في لبنان بهذا الإستخفاف".

وأ ردفت: "فلو كانت لدى هذه المرجعيات معلومات أكيدة عن وجود خلايا إرهابية للقاعدة في لبنان، لكان الأجدر بها إعطاء الأوامر لاعتقال أفرادها فوراً ودونما تلكؤ كما جرى في السنوات 2000 و2006 و2007."، متابعة "أما فيما لو كانت هذه المرجعيات الرسمية لا تمتلك أي معلومات أكيدة، فهي ترتكب جريمة بحق الوطن والمواطن."

ولفت البيان الى أن "طرح وجود خلايا إرهابية في لبنان بهذا الشكل، يدفع الى الشعور وكأن بعض الوزراء اخذ على عاتقه تشويه صورة لبنان دون وجه حق".

التعليقات 13
Default-user-icon Gabby (ضيف) 17:52 ,2011 كانون الأول 29

The clarification is: The Assad government are murderers and do not care who dies to save their killer regime.

Default-user-icon Le PheneChien (ضيف) 21:08 ,2011 كانون الأول 29

@galiboun: I can clarify to you the Lebanese deaths/murders in Lebanon.
1- Who is carrying arms dancing on the song of defense strategy? using rockets/bombs and weapons on Sunnis Beirut and Amal in the parking lot recently?
2- 2006 war? 1000 people killed by Hizbollah, brain wash?
3- Harriri/Kassir/Tueni/Hawi/Gemayel/Mouawad/Army_Officers (All anti-Syrians regime and M14 members?
It is very clear who is murdering Lebanese people and its politicians, but the blind man will always be blind.

Thumb shab 21:31 ,2011 كانون الأول 29

This Zionist goverment dosen't care about the Lebanese

Default-user-icon Marie (ضيف) 23:20 ,2011 كانون الأول 29

Tell the government , the president and their hezbala murderers to leave immediately to Syria where they all belong.

Thumb jabalamel 03:20 ,2011 كانون الأول 30

the filthy zionist information is using same retarded joke on everybody who doesn't agree with it's view. That means every patriotic lebanese.

also, shab has moment of truth. he admits that his goverment doesn't care about the Lebanese.

Thumb jabalamel 04:06 ,2011 كانون الأول 30

by the way to naharnet editors:

i see you have been removing that joke when it was against me, several times.

shukran habibi

Thumb Chupachups 07:21 ,2011 كانون الأول 30

i need some deodorant now. !!

Thumb jabalamel 13:38 ,2011 كانون الأول 30

the filthy zionist information war department does not give on it's retarded joke.

only the sign of how mentally inferior they are

Default-user-icon Patcho (ضيف) 16:26 ,2011 كانون الأول 30

Traitors, criminals and Christian Sunnis are in no position to make demands. Their place is jail, the guillotine, hanging by the neck down a tree branch or in oblivion.

Missing peace 17:01 ,2011 كانون الأول 30

i m proud of you jabalamel: you are getting more idiot by the days. you learned your lessons well so keep going! i m wondering how lower you can get so keep trying! you are a fantastic specimen of the ideology of amal!
great job in ridiculising this party and the M8!
i guess M14 should pay you more because you are ridiculising M8 so well by showing how strong your comments are! keep on giving that stupid image of M8! The sionists are going to pay you more if your comments can get even lower ! but anyhow you are just giving a perfect image of M8 by using so strong arguments and credible facts !

good job my little zionist agent!

Thumb jabalamel 00:19 ,2011 كانون الأول 31

the filthy zionist information war department is still trying to somehow provoke me only to fail again.

Missing hdolce 02:26 ,2011 كانون الأول 31

jabal you are so funny but it is starting to get boring with this same"zionist" get over it man have something smart to say or shhhhhh!!

Missing peace 02:36 ,2011 كانون الأول 31

jabal! oh thx for that powerful empty answer from a empty brained man!