طالبان تعلن شن حملة ضد الحلف الاطلسي اعتبارا من الخميس

Read this story in English W460

اعلنت حركة طالبان الاربعاء عن اطلاق حملة اعتبارا من الخميس ضد قوات الحلف الاطلسي التي تدعم حكومة افغانستان، وجميع حلفائها مع حلول فصل الربيع.

وقالت حركة طالبان على احد مواقعها الالكترونية ان عملية "الفاروق" ستستهدف في المقام الاول "المحتلين الاجانب ومستشاريهم والمتعاقدين معهم وجميع الذين يساعدونهم عسكريا واستخباراتيا".

وصدر الاعلان بعد ساعات على مقتل سبعة اشخاص على الاقل بينهم ستة مدنيين افغان في عملية انتحارية شنتها طالبان على نزل في كابول يؤوي اجانب من الامم المتحدة والاتحاد الاوروبي ومنظمات غير حكومية الاربعاء، وبعد ساعات على زيارة خاطفة للرئيس الاميركي باراك اوباما.

وكانت طالبان اعلنت قبل اسبوعين عن بدء حملتها التي تتزامن كل سنة مع تحسن ظروف الطقس، بشن ست عمليات انتحارية منسقة في 15 نيسان في العاصمة الافغانية استهدفت بصورة خاصة قوغات الحلف الاطلسي وسفارات غربية ومبان عامة.

التعليقات 3
Missing youssefhaddad 16:48 ,2012 أيار 02

More destruction and more sufferrings at the hands of these crazed Islamic zealots awaits the afghany people. For what?
The US should pull out immediately from this hell hole because no power can free those whose minds are imprisoned by extreme and sick ideologies.

Missing allouchi 19:29 ,2012 أيار 02

Taliban coming to get you M8rs...just kidding ;)

Default-user-icon Sad (ضيف) 01:49 ,2012 أيار 03

Spring offensive, don't make the world laugh. The only thing Al-Farouq can do is get some fool to blow themselves up. Kill a few people,mainly women and kids. Ever wonder why the leadership don't blow themselves up, because they can always find some fool to die for them. If they truely believe in their cause they would blow themselves up. So next time they ask one of you fools to blow yourself up for the cause ask yourself why me and not them.