إلقاء قنبلة يدوية على سيارة تابعة لقوى الأمن عقب مقتل مواطن في زغرتا

Read this story in English W460

أفادت معلومات صحافية عن "مقتل مواطن في زغرتا بعد تبادل لإطلاق النار خلال ملاحقته من قبل القوى الأمنية".

وأشارت "الوكالة الوطنية للإعلام"، الجمعة، الى " مقتل المواطن عبد الحميد احمد حسون اثناء مطاردته من قبل دورية لقوى الامن الداخلي في زغرتا في محلة العيرونية بعد تبادل اطلاق النار معه".

ولفتت الى أن "المطاردة قد تمت قبالة مدرسة الكرملية في مجدليا باتجاه منطقة العيرونية وبسبب زحمة السير على الاوتوستراد سلك المدعو حسون طريقا ترابية فرعية فتفاجأ بأنها مقفلة في الوسط، فترك سيارته من نوع مرسيدس بيضاء اللون وترجل منها شاهرا مسدسه باتجاه العناصر الامنية واطلق النار عليهم فردت العناصر على مصدر النيران، حيث اصابته اصابة بالغة".

وأردفت أن "عناصر الصليب الاحمر نقلته الى مركز الشمال الاستشفائي في زغرتا حيث ما لبث ان فارق الحياة".

وأضافت الوكالة أنه لاحقاً، "القى قنبلة يدوية على سيارة تابعة لقوى الامن الداخلي كانت مركونة امام مخفر ابي سمراء في طرابلس. وحضر على الفور الخبير العسكري وبدأت الاجهزة الامنية التحقيقات في الحادث".

وفي هذا الإطار، أشارت إذاعة "صوت لبنان" (93.3) الى أن " سيارات الإسعاف تهرع إلى فصيلة درك أبي سمرا بعد إلقاء قنبلة على خلفية مقتل عبد الحميد حسون ويبدو أن الأضرار لم تقتصر على الماديات"، مردفة عن "استقدام تعزيزات أمنية للجيش وقوى الأمن الداخلي".

وأضافت أن "القوى الأمنية تلاحق كل من واصف عبد الهادي وزياد حسون المسؤولين عن إلقاء القنبلة على مركز الفصيلة في أبي سمرا".

من جانبها أوضحت شعبة العلاقات العامة في المديرية العامة لقوى الأمن الداخلي انه "وأثناء قيام دورية من مخفر درك زغرتا بمراقبة ورش البناء المخالفة ضمن نطاقها الإقليمي، صودف مرور المدعو عبد الحميد حسون مواليد عام 1973، لبناني (مطلوب للقضاء بموجب ستة بلاغات بحث وتحر بجرائم ظهور مسلح أمام ورش البناء لمنع قوى الأمن من تأدية واجبها)، والذي يعمل في عدة ورش مخالفة".

ولدى الطلب اليه التوقف "بادرهم بإطلاق النار من مسدس حربي كان بحوزته محاولا الفرار على متن سيارة مرسيدس بيضاء كان يقودها، وبرفقته رجل آخر مجهول الهوية، حيث طاردوه الى أن وصل الى طريق ترابي غير نافذ، عندها ترجل من السيارة مستمرا بإطلاق النار في اتجاه العناصر، مما أضطرهم الى الرد بالمثل، فأصيب بطلق ناري، نقل على أثره الى أحد المستشفيات في المدينة، لكنه ما لبث أن فارق الحياة" بحسب البيان.

وإذ أشارت قوى الأمن الداخلي إلى أن "التحقيق جار بإشراف القضاء المختص" طلبت من المواطنين "التحلي بقدر عال من المسؤولية والحكمة في هذه الظروف الدقيقة، والتزام القوانين والأنظمة والابتعاد عن مظاهر العنف، حفاظا على أمنهم وسلامتهم، لما فيه مصلحة للوطن".

التعليقات 18
Thumb jcamerican 11:14 ,2013 حزيران 14

Good job.

Default-user-icon Skyboy (ضيف) 12:13 ,2013 حزيران 14

Bravo!

Default-user-icon dddd (ضيف) 12:59 ,2013 حزيران 14

Hayda Haki!

Thumb charbel 13:04 ,2013 حزيران 14

one down, many many more to go

Thumb dasphinx 14:25 ,2013 حزيران 14

Put them all in prison. If Hezbollah gets away with it in their ghettos it doesn't mean we have to accept it in other areas.

Thumb geha 15:29 ,2013 حزيران 14

Samer Hanna

Thumb veritas 15:31 ,2013 حزيران 14

Let me remind u HS lover: Samer Hanna!!!!! The police attack in Dahye!!!!!! The attacks on the army in Baalbak!!!!!! The attacks on police in Britel!!!!!!! Not to mention the attempted assassination of Boutros Harb and the accused in all the other assassinations since 2005, AND THE YOUNG MAN THAT WAS MURDERED IN FRONT OF THE ARMY AND FELLOW STUDENTS (THEY'RE NOT COPS SO THEY DON'T COUNT RIGHT???????)!!!!!!! THIS IS JUST TO NAME A FEW!!!!!! THINGS LIKE U MAKE ME SICK.... THINGS LIKE U ARE A SHAME TO THIS COUNTRY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Default-user-icon mustapha o. ghalayini (ضيف) 15:43 ,2013 حزيران 14

it was better to keep quiet,garbage is garbage anywhere

Thumb Bandoul 17:23 ,2013 حزيران 14

Ooooops sorry Mowaten, I forogot, the saints of HA only shoot Army officers piloting a clearly marked LEBANESE ARMY helicopter. My bad.

Thumb superhabib 19:16 ,2013 حزيران 14

Still whining about Samer Hanna, who was killed in an accident, while Salafis are purposely killing soldiers weekly?

Missing helicopter 19:37 ,2013 حزيران 14

They only shoot on Helicopters and assassinate Intelligence chiefs, Army Commanders. They do not waste their time on low level personnel. Oh and one more thing, they do not shoot on them because the army does nnot interfere when they occupy Beirut or kill a protesters in front of them. So the army does not give them any reason to shoot them.

Thumb benzona 23:07 ,2013 حزيران 14

Colonel el Hassan. Ma his soul RIP. they didn't shoot, they bombed him.

Thumb dasphinx 14:25 ,2013 حزيران 14

Put them all in prison. If Hezbollah gets away with it in their ghettos it doesn't mean we have to accept it in other areas.

Missing -karim_m3 14:29 ,2013 حزيران 14

Arrest the February 14-sympathizing terrorists and hang them.

Thumb veritas 15:35 ,2013 حزيران 14

ahhahahahhahah u're such an IDIOT it's actually AMUSING and FUNNY!!!!!!

Thumb veritas 16:45 ,2013 حزيران 14

U are then forced to stand and fight back!!! It's unfortunate but TRUE!!!!!

Default-user-icon Beesho Mouvamente (ضيف) 16:33 ,2013 حزيران 14

ahl al sanni are getting crazier and crazier and crazier, this in addition to being filthier than the filthiest filth. But then what is sanni after all? allahou BOOM akbar

Thumb veritas 16:44 ,2013 حزيران 14

All jokes aside, u're right, but when a group of individuals hold u and ur family hostage to their ideology and keep dragging u deeper and deeper into the lions den then u have to do something about it!!! Especially when this ideology causes harm and death (no matter how and why) u have have to say enough is enough. U should always try and be diplomatic but when diplomacy fails u cannot stand aside and watch everything that is meaningful to u be destroyed!!!!!