السنيورة: استقالة الحكومة تفتح مجالا للحوار وربما يتعذر التقيد بموعد الإنتخابات

Read this story in English W460

أعلن رئيس كتلة "المستقبل" النيابية ان استقالة الحكومة "تفتح مجالا للعودة إلى الحوار" معربا عن تخوفه من تأجيل موعد الإنتخابات.

وقال السنيورة في حديث إلى قناة "العربية" مساء الجمعة "كنا نعتقد أن على هذه الحكومة الإستقالة منذ زمن وهي فتحت نافذة جديدة لتصحيح الخلل في أدائها وأخطائها وفتح المجال للحوار".

وردا على سؤال أجاب السنيورة "لا أعتقد أن هناك تأثيرا على الوضع الأمني ومن يفجر الأوضاع الأمنية هم حملة السلاح المعروفون وليس في ذلك مصلحة لأي فريق".

أما عن قانون الإنتخاب قال "تبين أن هناك فريقا حقيقيا كان يتمنى الوصول إلى التوافق على قانون انتخاب وقدمنا أفكارا جديدة لإجراء الإنتخابات".

وإذ قال "ربما أصبح متعذرا التقيد بالموعد القانوني للإنتخابات" أضاف رئيس الحكومة السابق "نحن شديدو الحرص بالناي بالنفس عما يجري في سوريا لكن ذلك لا يعني كم الأفواه".

وأكد أن تيار المستقبل وقوى 14 آذار دعت أكثر من مرّة ان يصار الى نشر الجيش اللبناني على الحدود ونشر قوات دولية على الحدود مع سوريا.

يذكر أن أمين عام تيار "المستقبل" أحمد الحريري توجه لرئيس الحكومة نجيب ميقاتي بالتمني على أن "لا ينخرط شبابه في توتير الوضع الأمني" في مدينة طرابلس.

وقدم ميقاتي مساء الجمعة استقالته رافضا "التكابر" في مجلس الوزراء بعد عدم التمديد للمدير العام لقوى الأمن الداخلي اللواء أشرف ريفي.

التعليقات 8
Missing rudy 23:16 ,2013 آذار 22

His face is melting

Thumb mckinl 02:28 ,2013 آذار 23

Saniora ~ “opens the door to returning to dialogue,”

There is no common basis for dialog ... the M8 and M14 camps are at loggerheads, their positions are largely diametrically opposed. Lebanon must chose between the crony capital neoliberalism of M14 or the nationalism of M8.

Until there is a clear cut mandate there will only be stalemate. With current and coming issues any technocratic or salvation government will soon find itself mired in disputes, hopelessly ineffectual to manage the hard choices Lebanon needs and will need to make.

Missing halaktouna77 12:13 ,2013 آذار 23

seek some expert help ... u need it

Missing halaktouna77 14:40 ,2013 آذار 23

hahahahaha ... I love it when I am soooo right

Missing rudy 13:39 ,2013 آذار 23

Ou3a tef2a3

Thumb dandoun 16:00 ,2013 آذار 23

ouch that hurt ....

Thumb dandoun 16:01 ,2013 آذار 23

alwa2 alwa2 alwa2222...he cant count the cash anymore he started using his scummed face ,,alwa2 alwa2 .. heheheeheheh

Missing peace 17:28 ,2013 آذار 23

what a hypocrit .... hezbis used the pressure of their weapons to make hariri resign without waiting for the elections to come... and you supported them as a brave little hezbi hooker you are...

when a politician is elected even if he is not popular the rules tell to wait till the next elections and defeat him in the ballot boxes so sinioura or hariri just abide by the rules: something you FPMers don t know as little fascists you are...