جنبلاط عقد لقاء اتسم بـ"الود والصراحة والتفاهم" مع اللواء محمد ناصيف في دمشق

Read this story in English W460

عاد رئيس كتلة "جبهة النضال الوطني" النائب وليد جنبلاط يرافقه وزير الاشغال العامة والنقل غازي العريضي من زيارة الى العاصمة السورية دمشق، التقيا خلالها معاون نائب الرئيس السوري اللواء محمد ناصيف.

ولفت بيان صدر عن مفوضية الاعلام في الحزب التقدمي الاشتراكي عصر الأربعاء إلى أن اللقاء "اتسم بالود والصراحة والتفاهم، وكان مناسبة لتبادل وجهات النظر في آخر التطورات السياسية الراهنة".

وكانت إذاعة "صوت لبنان (93.3)" أشارت قرابة الأولى من بعد ظهر اليوم نفسه إلى أن جنبلاط غادر بيروت متوجها الى دمشق للقاء كبار المسؤولين.

وقد أشارت معلومات لوكالة "الأنباء المركزية" إلى أن رئيس الحزب التقدمي الإشتراكي سيلتقي الرئيس السوري بشار الأسد ويسلّمه رسالة خاصة يحملها من احدى الدول الأوروبية على خلفية الحوادث الأخيرة في سوريا وهذا ما لم تأت على ذكرة مفوضية الإعلام في الحزب.

ولفتت صحيفة "اللواء" صباح الأربعاء الى ان زيارة جنبلاط دمشق هي الاولى له بعد مواقفه الأخيرة من الأحداث الجارية في معظم المدن السورية.

وانتقد جنبلاط، في مواقف سابقة، اعمال العنف في سوريا، داعياً النظام السوري بالمضي في الاصلاحات ومشددا على أن "نظرية الأنظمة الممانعة لا قيمة لها".

وأكد الإثنين في مقاله الأسبوعي لصحيفة "الانباء" الصادرة عن حزبه أن "ثورة مصر أكدت المؤكد من أن ما من قائد، مهما بلغت قوته ومهما علا شأنه أو تعمق نفوذه، يستطيع أن يختزل بلداً برمته" داعيا الجميع إلى استخلاص العبر والدروس.

التعليقات 7
Thumb Marc 19:09 ,2011 آب 10

That letter says you have 2 weeks to vacate the Presidential Palace. Just couple of weeks ago, Jumblatt was told he was not welcome in Syria and there he goes again! I am surprised he is still alive to be honest, all camps will point the finger at each other should something happen to this guy.

Thumb shab 19:18 ,2011 آب 10

frnkness ? He's becomming funnier than Aoun

Default-user-icon Ziad (ضيف) 20:17 ,2011 آب 10

Walid Beik, walaw the assistance of the vice-president !?! i would not have even bothered going i would have sent the letter by courier :p

Default-user-icon amirmansour (ضيف) 22:05 ,2011 آب 10

Great
No one was available as they are packing
Assistant to the unknown VP happened top have time....
What discussion and what is it about????
How importnat is it to make headlines.

Default-user-icon Youssef Haddad (ضيف) 22:11 ,2011 آب 10

Assad's days are numbered and Walid is reevaluating his political alignment. This time accountability is not off the table.

Default-user-icon Sigmabond (ضيف) 01:01 ,2011 آب 11

I guess he came back convinced that the situation is very desperate... ON CHEIKH SAAD and his Al Qaeda- Akkar and Tripoli Brigades. Sorry, losers. Anothe missed opportunity. See you when we see you! Cheikh Saad better off coming back to Lebanon through Ben Gurion Airport as Damascus Airport has become OUT OF THE QUESTION.

Missing small.axe 07:56 ,2011 آب 11

Sgt Schultz is solving regional problems? Hah! That's a good one!

Very intelligent remark.