نحاس: بند تمويل المحكمة الدولية سيدخل في الموازنة

Read this story in English W460

اكد وزير الاقتصاد نقولا نحاس السبت ان بند المحكمة الدولية الخاصة بلبنان "سيدخل في الموازنة" وان مجلس الوزراء "لن يتراجع عن القرار الذي اتخذه بشأن زيادة الأجور".

وفي حديث لـ"صوت لبنان" دعا نحاس الى "سحب موضوع المحكمة الدولية من التداول السياسي الإعلامي" مؤكدا أن "هذا البند سيدخل في الموازنة" وانه "لا يمكن للبنان أن ينأى عن العالم بل هو جزيرة متصلة به".

وكان قد اعلن رئيس قلم المحكمة الدولية الخاصة بلبنان هيرمان فون هايبل أن "على الحكومة اللبنانية أن تدفع حصة لبنان من موازنة المحكمة البالغة اكثر من 32 مليون دولار من اصل 65 مليون دولار قبل نهاية الشهر الجاري".

كما أكد أن مجلس الوزراء "لن يتراجع عن القرار الذي اتخذه بشأن زيادة الأجور" موضحا أن الدولة "هي من تحدد سقف الأجور بعد مناقشة الأمر بين أرباب العمل والعمال".

ونشير إلى ان مجلس الوزراء وافق على الزيادة التي تقضي بـ"رفع الحد الأدنى للأجور إلى 700 ألف ليرة شهريا كذلك يضاف 200 ألف عن الأجر الذي يصل لغاية مليون، و300 ألف على الأجر من مليون حتى مليون و800 الف".

وأشار نحاس الى أن "هذه الخطوة في تصحيح الأجور هي الأولى ويتبعها خطوات أخرى ضمن خطة اقتصادية شاملة للحكومة".

وأوضح أن "المحفزات في الموازنة قد تصل في السنوات المقبلة الى اربعمئة مليون دولار".

ووعد نحاس أن تكون مراقبة الأسعار في المرحلة المقبلة "حاسمة" كاشفا أن وزارة الاقتصاد "تعمل بالتعاون مع الأجهزة الأمنية لتفعيل التشديد على حسن الالتزام بعدم اختراق الممكن والمعقول ولضبط الأسعار ومنع التلاعب".

التعليقات 7
Default-user-icon Le Phénicien (ضيف) 20:04 ,2011 تشرين الأول 15

Sorry Mr Nahas , nô money for That joker called STL . The council of ministers Will vote against its finance . Bye bye Hariri , bye bye Mahkama , bye bye corruption .

Thumb jabalamel 22:06 ,2011 تشرين الأول 15

being in budget does not make it paid.

you can always redirect funds

Default-user-icon Maktouf (ضيف) 23:39 ,2011 تشرين الأول 15

Hell, no! NO WAY ON EARTH. Those who want to fund it can do so out of their own filthy pockets. We need every penny to improve the supply of water, electricity, subsidize bread and fuel, pave the roads, fix the bridges, clean the streets, plant new trees.... BUY SUPPLIES FOR OUR ARMY. HELL NO FUNDING BY THE POOR PEOPLE. NO WAY JOSE.

Default-user-icon Le PheneChien (ضيف) 00:06 ,2011 تشرين الأول 16

It won't be redirected to the militia that destroys Bridges and Electricity Infrastructure that is for sure and I am sure the hiding rat will release the four suspects to the ISF without a single fireworks but rather few lawyers with them.

Default-user-icon Offardo (ضيف) 07:06 ,2011 تشرين الأول 16

Regarding the funding of the farce, NO CAN DO. The best that can happen is that Miqati will get the boot of his pathetic life, just like cheikh Imbecile. When they choose to become insignificant then they will be treated as such. These jerks must understand once and for all that the party and the Party are both over. LEBNEN BADDO YERKAB GHASB MEN RA2BETKON. The law must be obeyed by all, big and small. And everything that is ILLEGAL, and firstly the FARCE, will be chopped and thrown to feed the dogs. LEBNEN BADDO YERKAB. End of story.

Missing peace 14:16 ,2011 تشرين الأول 16

"And everything that is ILLEGAL, and firstly the FARCE, will be chopped and thrown to feed the dogs.""

does this apply to the illegal arms of hezbollah?

i guess not as you are the champs of double standard and hypocrisy....

Missing peace 14:19 ,2011 تشرين الأول 16

M8 is A BIG FARCE.....filled with obedient syrian clowns....