واشنطن تحذر من ان حزب الله قد يشن هجوما في اوروبا في اي وقت

Read this story in English W460

حذرت الولايات المتحدة الجمعة من ان حزب الله المدعوم من ايران والمدرج على اللائحة الاميركية للمنظمات الارهابية ربما يكون يخطط لشن هجمات وشيكة في اوروبا وحول العالم، كما اعلن مسؤول امني اميركي كبير.

وقال دانيال بنجامين منسق شؤون مكافحة الارهاب في وزارة الخارجية الاميركية "نعتقد ان حزب الله قد يشن هجمات في اوروبا او سواها في اي وقت كان (...) وبدون اي سابق انذار"، مضيفا ان "تقديراتنا هي ان حزب الله وايران سيبقيان على نشاط ارهابي مكثف في المستقبل القريب".

وبحسب المسؤول الاميركي فان حزب الله، الذي يعتبر القطب الرئيسي في الحكومة اللبنانية، شرع في "تكثيف حملته الارهابية" حول العالم.

واضاف ان الحزب المسلح المدعوم من ايران "مهتم" ايضا بشن هجمات ارهابية في تايلاند حيث تم احباط هجوم على ما يبدو مطلع 2012.

ولكن المسؤول الاميركي اكد ان ليس بحوزته اي معلومات تشير الى احتمال ان يكون حزب الله يخطط لشن هجمات على الاراضي الاميركية.

ويأتي هذا التحذير بعيد ساعات من ادراج وزارة الخزانة الاميركية الجمعة الحزب على قائمة العقوبات المفروضة على النظام السوري بسبب ادائه "دورا مركزيا" في اعمال القمع التي يرتكبها نظام الرئيس السوري بشار الاسد.

التعليقات 6
Default-user-icon Sky (ضيف) 21:09 ,2012 آب 10

What a joke blaming international terrorism on resistance.

Missing gabby 23:06 ,2012 آب 10

Do any Christians still support these killers after they were going to kill the patriarch with Syria?

Thumb Bandoul 23:22 ,2012 آب 10

@GMA leader of the Failed Political Movement, it looks like the conspiracy aginst your allies is getting even bigger. There are dark forces scheming day and night for the sole purpose of keeping you from getting to the presidential throne in B3abda! Faja2nak moo?

You are so important that the sun revolves around you and the whole world is wrong and only you are right.

Return to your senses GMA, go give Dr. Geagea a hug and join M14 before it is too late.

Missing roberto46 00:01 ,2012 آب 11

Hezb Iran is weak as ,the only thing they will attack is a bank to rob .We have all seen what they are like in 2008 fucking cowards ,the US always talk people up when they are about to wipe them out ,look at Iraq etc..
Just someone please explian to me what is in common between a life loving Chrisitian and a drak age Irianian lover ?

Thumb thepatriot 13:33 ,2012 آب 11

Desperate times calls for desperate measures... Hezb will soon be jobless...

Default-user-icon amer (ضيف) 14:50 ,2012 آب 11

لبيك با نصر الله