سليمان يدعو الجيش إلى الرد بعد صواريخ على الهرمل والنبي شيت وقصف سوري على عرسال

Read this story in English W460

شن الطيران الحربي السوري الخميس غارات على منطقتين في بلدة عرسال في حين سقطت ثمانية صواريخ مصدرها الاراضي السورية على منطقتي النبي شيت والهرمل من دون ان تؤدي الى وقع اصابات، الأمر الذي دفع رئيس الجمهورية ميشال سليمان إلى الطلب من الجيش الرد على مصادر النيران.

وقالت الوكالة الوطنية للإعلام أن "الطيران الحربي السوري أغارعلى بلدة عرسال، وألقى أربعة صواريخ جو - أرض سقطت على حي آل الصميلي في البلدة".

وبعد نحو ساعتين أشارت الوكالة إلى "غارة ثانية على خربة يونين على السلسلة الشرقية في جرود عرسال، على الحدود اللبنانية السورية، ولم يفد عن سقوط اصابات".

كذلك اوضح مصدر أمني لوكالة "فرانس برس" الخميس ان الصواريخ "سقطت في مناطق غير سكنية في سهل النبي شيت، ولم تتسبب باصابات".

بدوره تابع سليمان مع قائد الجيش العماد جان قهوجي تفاصيل تطورات هذه الاعمال الحربية في عرسال والهرمل والنبي شيت، وشدد على "ضرورة اخذ الاجراءات والتدابير اللازمة لحماية المواطنين والبلدات اللبنانية ومنع الاعتداءات عليها والتصدي لمصادر النيران".

وتبنت مجموعات من المعارضة السورية المسلحة خلال الاشهر الماضية مرارا عمليات اطلاق صواريخ على مناطق في البقاع ردا على تدخل حزب الله الى جانب قوات النظام السوري في العمليات العسكرية داخل سوريا.

وكان الامين العام لحزب الله السيد حسن نصرالله دعا مساء الاربعاء انصاره الى المشاركة في المسيرات العاشورائية، على الرغم من المخاوف الامنية.

وقال "يوم غد مختلف عن كل الاعوام الماضية. (...) احتمال التهديد الامني موجود"، مضيفا ان ذلك لن يوقف المسيرات.

وتابع "غدا لن يستطيع شيء سوى مشيئة الله وارادته (...)، لا خطر ولا تفجير ولا سفك دماء ولا سيارات مفخخة ان تحول بيننا وبين حسيننا".

واستهدفت الضاحية الجنوبية في آب وتموز الماضيين بتفجيرين، اوقع احدهما خمسين جريحا والآخر 27 قتيلا، فيما عطل الجيش سيارة مفخخة ثالثة في 14 تشرين الاول في منطقة المعمورة.

التعليقات 10
Thumb benzona 10:42 ,2013 تشرين الثاني 14

Where's the resistance?

There's no resistance, we are the poeple Resisting their terror and they are only resisting arrest for their numerous assassinations and mass murders.

Thumb benzona 11:46 ,2013 تشرين الثاني 14

Résistance pacifique. I know it's hard for you to understand :-)

Thumb EagleDawn 13:13 ,2013 تشرين الثاني 14

Meanwhile, back in Dahiyeh Nasrallah is talking about liberating palestine:)))

Missing phillipo 13:51 ,2013 تشرين الثاني 14

Any chance of a complaint to the UN Security Council on cross border firing?

Thumb profile 13:58 ,2013 تشرين الثاني 14

Hala Mukhtar:) Do something about it. You have great connections with sayid and you are his neighbor now. Habibi mukhtar:)

Default-user-icon delta (ضيف) 17:37 ,2013 تشرين الثاني 14

do not worry you have no hearts to be eaten;)

Default-user-icon delta (ضيف) 17:39 ,2013 تشرين الثاني 14

Do not worry you do not have any heart to be eaten;)You are just some bunch of robots moved by your Iranian masters.

Default-user-icon Jonquital Durazon (ضيف) 18:06 ,2013 تشرين الثاني 14

Hey Sanni lunatics, the falling "ASSad" regime seems like it will end its fall by falling on you here in Lebanon! But hey, we know your warriorship based on your history of dabke-dancing and enbita7et under the soles of the occupiers, the only and best way you know to defeat the enemy! So please get back to your dabke lessons and push-up practice. Aren't you lucky to have Dr. Arreet 7akeh and his Drs. Arteena Satleh once again on your side? al nasrou atin (kama ata min qabl). takfir

Missing peace 21:43 ,2013 تشرين الثاني 14

"After the attack, Syrian warplanes raided the northeastern town of Arsal, NNA said.
They launched four rockets on the town's al-Smaili neighborhood, it added."

great! a foreign army bombs our territory with warplanes with the benediction of M8.... if it was israel there would have already been a war , but here? they say welcome!
double standards as usual....

"He stressed “the need to take the necessary measures to protect the people and Lebanese towns against assaults.”"

strange that the army never retaliates when akkar is bombed... i guess the population there don't need to be protected ....

Missing VINCENT 02:00 ,2013 تشرين الثاني 15

This is a prime example of Iran's interests in the region and plan for Lebanon. Are we sure it wasn't Israel?