سلام: لدرء انعكاسات ما يجري في غزة على لبنان

Read this story in English W460

أكد رئيس مجلس الوزراء تمام سلام أن الدولة والمقاومة غير مسؤولتين عن إطلاق الصواريخ من الجنوب الى اسرائيل، داعياً الى "درء انعكاسات ما يجري على لبنان".

وأشارت صحيفة "النهار"، السبت الى أن سلام أجرى بعض الاتصالات مع ممثلي الدول الكبرى في بيروت لدرء انعكاسات ما يجري في غزة عن لبنان.

وشدد سلام باتصالاته على ان "ما جرى في الجنوب ليست الدولة مسؤولة عنه كما انه ليس للمقاومة علاقة"، مؤكداً التزام لبنان القرار 1701.

أقدم مجهولون صباح الجمعة على اطلاق عدد من الصواريخ من جنوب لبنان باتجاه الاراضي الاسرائيلية، الامر الذي دفع بالمدفعية الاسرائيلية الى الرد عبر قصف طال كفرشوبا الحدودية.

وبعد ظهر اليوم عينه تمكنت مفرزة استقصاء الجنوب من توقيف مطلق الصاروخ الذي انفجر في إسرائيل وهو حسين عزة عطوي من بلدة الهبارية الذي اصيب بجروح بالغة أثناء إطلاقه الصاروخ.

ر.أ.ز

التعليقات 3
Thumb kanaanljdid 15:09 ,2014 تموز 12

"the government was not responsible for the firing of rockets from southern Lebanon"

So who is ?

Missing VINCENT 15:50 ,2014 تموز 12

Whoever benefits from escalating a so called war that makes no sense and implicate Lebanon. The 20th of July 2014, is the deadline for the Iranian nuclear agreement. Now, with the Middle East igniting with war from Iraq to Palestine/Israel, there is no meaningful chance that it will be concluded and all the reasons that it will be postponed once again which will again buy the Iranians more time to meet their goals.

Missing phillipo 07:45 ,2014 تموز 13

Wolf - "Israel must start and respect other countries borders"

Is that why 3 rockets were fired yesterday evening from Lebanon into Israel?