بري وصل طهران: من المهم إبراز ما تتعرض له القضية الفلسطينية من مؤامرات

Read this story in English W460

أعلن رئيس مجلس النواب نبيه بري أن "المهم أن نبرز ما تتعرض له القضية الفلسطينية من مؤامرات" معتبرا أنه "على الرغم من الكلام عن أهمية الاعتراف بدولة فلسطين فالأهم هو وحدة الشعب الفلسطيني والعودة الى منظمة التحرير الفلسطينية".

وقال بري عقب وصوله إلى طهران بعد ظهر اليوم الجمعة للمشاركة في المؤتمر الدولي الخامس لدعم الانتفاضة الفلسطينية إن "هذا المؤتمر هو أكثر من ضرورة في الظروف الحالية لإعادة النظر في الوقائع الشرق أوسطية".

وقدم الرئيس الفاسطيني محمود عباس طلب انضمام فلسطين إلى الأمم المتحدة ألى الأمين العام للجمعية بان كي مون الأسبوع الفائت.

واعتبر أن "الاتحادات البرلمانية الاسلامية عموما والعربية خصوصا مغيبة نتيجة الظروف التي نعلمها جميعا" مؤكدا على ضرورة إبراز "الوسائل التي يجب أن نسلكها في سبيل حماية الشعب الفلسطيني وحقوقه الكاملة".

وأشار أن "كفيل اسرائيل في العالم هو الولايات المتحدة الاميركية التي ستضع فيتو على مطلب الدولة الفلسطينية" ولكن الأهم هو "وحدة الشعب الفلسطيني والعودة الى منظمة التحرير الفلسطينية وسلوك الطريق الذي يوصل الى نتيجة وهو طريق المقاومة ".

ومن المقرر أن يبدأ المؤتمر اعماله عند الثامنة والنصف من صباح الغد بجلسة افتتاحية في حضور الوفود المشاركة.

التعليقات 5
Default-user-icon HC (ضيف) 17:22 ,2011 أيلول 30

Iran Prepares to Execute Christian Pastor

http://www.humanevents.com/article.php?id=46524

Default-user-icon Pong Lenis (ضيف) 18:23 ,2011 أيلول 30

The Palestinian cause is dead decennies ago.
They would be lucky if they get out actually with a mini state, but it is very doubtful. Since 1948 they have been submitted to a systematic cleansing and their land has been stolen. Actually life in Gaza is like hell.
All the world knows well the crimes Israel have done.
Unfortunately, what you ignore ya astiz Nabeuh, is that we should not link our fate to that of Palestine, neither of Golan. Hell with both. We lived enough wars and we cannot alone in the middle east fight Israel while all our neighbours including Syria are just spectators.
Discours about liberating Palestine and eliminating Israel are just stupid propagandas. They are exposing us to more destructions. Maybe u ignore that Israel can demolish our infrastructure in 2 hours?
But oh i forgot, you have 40000000 rockets :).

Default-user-icon End this misery (ضيف) 19:24 ,2011 أيلول 30

yes the conspiracies that their very own leaders (all the various palestinian groups) and the arabs who use them including the leftist in lebanon.

Default-user-icon maboos (ضيف) 19:45 ,2011 أيلول 30

berri, please return to tehran on your bike

Thumb shab 14:00 ,2011 تشرين الأول 01

It’s Important to Reveal to the World Conspiracies against Lebanese